۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83915810
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس کمیته امداد: ایجاد ۲۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83915810
رییس کمیته امداد: ایجاد ۲۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری شد

سمنان- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال ۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در کشور برنامه‌ریزی شد.

به گزارش ایرنا، مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در همایش تقدیر از خیران استان سمنان در سالن الغدیر دامغان، بیان کرد: اعتبار امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نسبت به سال‌های گذشته از میزان خوبی برخوردار است که طبق پیش‌بینی تلاش می شود تا از کل اعتبارات کشور، ۶۵ درصد به اشتغال روستایی اختصاص یابد. 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور است که کمیته امداد در این زمینه تلاش دارد و به صورت ویژه، اشتغال خانگی را مدنظر قرار داده است. 

بختیاری به ظرفیت‌های بسیار زیادی کشور در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه، ۵۵ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند، کمیته امداد تلاش می‌کند تا شغل خانگی را فراهم کند. 

وی افزود: ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان به دلیل دخیل بودن پیوست فرهنگی فعالیت مادری برای فرزندان، مورد توجه قرار دارد. 

بختیاری، توانمندسازی را از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و افزود: توانمندسازی مددجویان و نیازمندان کشور، ایجاد درآمد باثبات رعایت تکریم و حرمت گزاری آن‌ها در صدر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است. 

وی تصریح کرد: رسیدگی، خدمت و نوکری مادام العمر به سالمندان و بیماران صعب العلاج، به صورت ویژه در بین برنامه‌های کمیته امداد کشور قرار گرفته است. 

بختیاری ادامه داد: اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی، سه رکن اصلی و مهم برای توانمندسازی نیازمندان کشور است. 

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های خیران کشور، گفت: استان سمنان به ویژه شهرستان دامغان نخبگان بسیاری در عرصه خیری دارد که در عرصه ملی نیز زبانزد هستد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: سال گذشته با ۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته به استان سمنان، ۲ هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شد که از این میزان تسهیلات، ۱۶۵ میلیارد ریال به منظور ایجاد ۴۰۰ شغل در دامغان پرداخت شد.

تجلیل از خیران، افتتاح فروشگاه بزرگ شهر، نشست خبری، افتتاح سرای جوان در شهر امیریه و حضور در مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست از برنامه‌های سفر مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به دامغان است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha