۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83897649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس خانه مطبوعات کشور: خبرنگاران رویکردهای ذهنی خود را وارد خبر نکنند

سمنان- ایرنا- رییس خانه مطبوعات کشور گفت: خبرنگاران رویکردهای ذهنی خود را به علت تاثیر این مساله در ترویج دروغ در عرصه خبررسانی وارد خبر نکنند.

مصطفی کواکبیان روز چهارشنبه در نشست مشترک جمعی از اصحاب رسانه استان سمنان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با استاندار سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری با اشاره به اهمیت فروتنی و تواضع در مقابل مردم، تصریح کرد: کسانی که زمام امور را به دست دارند، همواره در مقابل مردم باید تواضع داشته باشند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه صداقت را ملاک کار قرار دهند و رویکردهای ذهنی خود را وارد خبر نکنند.

رئیس خانه مطبوعات کشور رکن چهارم دموکراسی را رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: با ورود فضای مجازی تاثیرگذاری رسانه‌ها بیش از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه خبررسانی سبب تلنگر به مسوولان و جلوگیری از بسیاری از مشکلات می‌شود، خاطر نشان کرد: خبرنگاران با صداقت بهتر رشد و پیشرفت می‌کنند و باید این رویه مهم را ملاک کار خود قرار دهند.

کواکبیان با بیان اینکه در گفتار و نه در عمل به مشکلات خبرنگاران پرداخته می‌شود، ابراز داشت: در زمان شیوع ویروس کرونا، باید به خبرنگاران نگاه ویژه ای شود و مدیران و مسئولان تسهیلاتی را برای این قشر از جامعه تدارک ببینند.
 وی به امنیت شغلی خبرنگاران اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش‌ها باید در راستای بیمه و اقتصاد اصحاب رسانه باشد و به دلیل مشکلات نشریات، تعدیل نیروی اصحاب قلم‌ در برخی روزنامه‌های کشور اتفاق افتاد.

رییس خانه مطبوعات کشور ادامه داد: شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است و دلهره خاصی در این شغل وجود دارد، در کنار بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ، برای خبرنگاران هم تدابیر ویژه در سطح کلان کشور اتخاذ شود.

۱۷ مرداد در تقویم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha