مجلس نمایندگان آمریکا نحوه برخورد با اعتراضات را بسیار نگران کننده خواند

تهران - ایرنا - رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در نامه‌ای به سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که گزارش‌های بدست آمده از نحوه برخورد با اعتراضات مردمی به نژاد پرستی در پورتلند، شهرهای دیگر آمریکا و خبرنگاران بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایرنا، نشریه هیل نوشت کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه شنبه اعلام کرد، تحقیقاتی در مورد اقدامات سرکوبگرانه وزارت امنیت داخلی آمریکا علیه اعتراضات مردمی در پورتلند صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در تحقیقات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان قرار است اقدامات وزارت امنیت داخلی آمریکا در مورد سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستانه در پورتلند و دیگر شهرهای ایالت متحده مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد. 

"آدام شیف" رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در نامه‌ای اعلام کرد: خواهان کسب اطلاعات از فعالیت‌های اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی آمریکا در مورد نظارت بر اعتراضات و خبرنگاران است. 

به گفته شیف، اقدامات وزارت امنیت داخلی آمریکا در سرکوب اعتراضات فراتر از مأموریت‌های سنتی این وزارتخانه بوده است. 

رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در نامه خود به "چاد ولف" سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا نوشت: گزارش‌های بدست آمده از نحوه برخورد این سازمان با معترضان و خبرنگاران بسیار نگران کننده است. 

شیف در این نامه افزود: افشاگری‌های اخیر نیاز به بررسی‌های ویژه دارند و در صورت اثبات این گزارش‌ها، وزارت امنیت داخلی باید متعهد به تکرار نشدن این نوع از اقدامات شود. 

آغاز تحقیقات در مورد عملکرد وزارت امنیت داخلی آمریکا در حالی است که «چاد ولف» سرپرست این وزارتخانه می‌گوید: نیروهای پلیس فدرال تا زمانی که فرماندار دموکرات ایالت اورگن طرحی برای رفع اعتراضات و خشونت داشته باشد، در پورتلند (بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت) می‌ماند.  

ولف به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: مأموران اجرای قانون که بیش از ۶۰ روز گذشته در آنجا بوده‌اند، تا زمانی که اطمینان حاصل شود طرحی که توسط فرماندار و پلیس ایالتی اورگن به کار گرفته شده، موثر خواهد بود در پورتلند می‌مانند.  

اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا با قتل جورج فلوید آغاز شد؛ و هم اکنون بعد از دو ماه به شهرهای مختلف آمریکا از جمله پورتلند رسیده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha