عملیات مرصاد تجلی اتحاد اقوام و مذاهب در دفاع از تمامیت ارضی کشور بود

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو گفت: عملیات مرصاد، تجلی اتحاد همه اقوام و مذاهب در دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

کرم محمدی روز یکشنبه با حضور در منزل خلبان شهید «اسدالله زمانی» در سخنانی به مناسبت سی و دومین سالگرد عملیات پیروزمند مرصاد، افزود: در عملیات مرصاد علاوه بر نیروهای فداکار و رشید ارتش، سپاه، بسیج و انتظامی و امنیتی، بسیاری از مردم از اقوام و مذاهب مختلف ساکن جای جای استان خود را به تنگه مرصاد رساندند از این رو عملیات مرصاد را می توان تجلی عینی انسجام و اتحاد ملی نام نهاد.

وی در ادامه با اشاره به رشادت تیزپروازان هوانیروز و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد اظهار داشت: از جان گذشتگی و حمایت های شجاعانه عقابان تیزچنگ نیروی هوایی و هوانیروز نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است که در عملیات مرصاد به زیباترین وجه ممکن به منصه ظهور رسید.  

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: نمی توان از مرصاد سخن گفت و نام فرمانده این عملیات، یعنی امیرسپهبد علی صیاد شیرازی را ذکر نکرد از این رو باید بر رشادت های این بلندپروازان ایثار و جاودگان همیشه تاریخ درود فرستاد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امام جمعه دالاهو نیز در سخنانی در خصوص شهید و شهادت و زنده بودن شهدا از دیدگاه آیات و روایات سخنانی بیان کرد.

عملیات مرصاد پنجم مردادماه سال ۶۷ با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) به منظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه انجام گرفت.  

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهار زبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.  

در عملیات مرصاد، بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۲۴۰ قبضه خمپاره انداز ۶۰ و ۸۰ میلیمتری و ۳۰ عراده توپ ۱۰۶ میلیمتری دشمن منهدم شدند. همچنین بیش از ۲۰ تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز چهار هزار و ۸۰۰ تن گذشت.  

در این عملیات، نزدیک به هزار قبضه آر. پی. جی هفت، ۷۰۰ قبضه تیربار و کلاشینکوف، ده‌ها دستگاه خودرو، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، تعدادی تجهیزات پیشترفته الکترونیکی و مخابراتی و مقادیری اسناد درون گروهی منافقین به دست رزمندگان ایران افتاد.  

پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سخت افزاری آن با شکست منافقان در عملیات مرصاد بسته شد.

سرخط اخبار استان‌ها