عملیات مرصاد تجلی اتحاد اقوام و مذاهب در دفاع از تمامیت ارضی کشور بود

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو گفت: عملیات مرصاد، تجلی اتحاد همه اقوام و مذاهب در دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

کرم محمدی روز یکشنبه با حضور در منزل خلبان شهید «اسدالله زمانی» در سخنانی به مناسبت سی و دومین سالگرد عملیات پیروزمند مرصاد، افزود: در عملیات مرصاد علاوه بر نیروهای فداکار و رشید ارتش، سپاه، بسیج و انتظامی و امنیتی، بسیاری از مردم از اقوام و مذاهب مختلف ساکن جای جای استان خود را به تنگه مرصاد رساندند از این رو عملیات مرصاد را می توان تجلی عینی انسجام و اتحاد ملی نام نهاد.

وی در ادامه با اشاره به رشادت تیزپروازان هوانیروز و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد اظهار داشت: از جان گذشتگی و حمایت های شجاعانه عقابان تیزچنگ نیروی هوایی و هوانیروز نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است که در عملیات مرصاد به زیباترین وجه ممکن به منصه ظهور رسید.  

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: نمی توان از مرصاد سخن گفت و نام فرمانده این عملیات، یعنی امیرسپهبد علی صیاد شیرازی را ذکر نکرد از این رو باید بر رشادت های این بلندپروازان ایثار و جاودگان همیشه تاریخ درود فرستاد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امام جمعه دالاهو نیز در سخنانی در خصوص شهید و شهادت و زنده بودن شهدا از دیدگاه آیات و روایات سخنانی بیان کرد.

عملیات مرصاد پنجم مردادماه سال ۶۷ با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) به منظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه انجام گرفت.  

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهار زبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.  

در عملیات مرصاد، بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۲۴۰ قبضه خمپاره انداز ۶۰ و ۸۰ میلیمتری و ۳۰ عراده توپ ۱۰۶ میلیمتری دشمن منهدم شدند. همچنین بیش از ۲۰ تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز چهار هزار و ۸۰۰ تن گذشت.  

در این عملیات، نزدیک به هزار قبضه آر. پی. جی هفت، ۷۰۰ قبضه تیربار و کلاشینکوف، ده‌ها دستگاه خودرو، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، تعدادی تجهیزات پیشترفته الکترونیکی و مخابراتی و مقادیری اسناد درون گروهی منافقین به دست رزمندگان ایران افتاد.  

پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سخت افزاری آن با شکست منافقان در عملیات مرصاد بسته شد.