پالایشگاه نفت پایا، حاصل همکاری بخش خصوصی و دولت در مسیر فعالیت‌های دانش‌بنیان است

بندرعباس - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت، پالایشگاه نفت پایا را پایه‌ای برای توسعه صنعت در استان هرمزگان دانست و گفت: این پالایشگاه به عنوان نخستین کارخانه تولید روغن پایه تصفیه اول استان هرمزگان، حاصل همکاری بخش خصوصی و دولت در مسیرفعالیت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس علی آبادی روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح پالایشگاه روغن سازی شرکت پالایش نفت پایا بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: روغن یکی از کالاهای راهبردی در صنعت است و به نظرم هیچ صنعتی را نمی‌توانید پیدا کنید که از روغن‌ها استفاده‌ای نداشته باشد.

وی بیان کرد: جذابیت پروژه پالایشگاه نفت پایا، اهتمام و اشتراک مساعی بخش خصوصی و دولت است که موجب شده یک کار دانش‌بنیان در استان هرمزگان شکل بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: واحد روغن‌ سازی را پایه اول برای تحولات آینده در استان هرمزگان می‌دانم که از محل اشتراک توانایی‌های داخلی ایجاد شده و بدون شک برای توسعه این مجموعه برنامه‌هایی پیش‌بینی خواهد شد.

پالایشگاه نفت پایا، حاصل همکاری بخش خصوصی و دولت در میسر فعالیت‌های دانش بنیان است

استاندار هرمزگان نیز در این آیین با تاکید بر لزوم تعریف فرآورده‌های جدید در زنجیره ارزش نفت اظهار کرد: در این شرکت، ترکیب فرآورده‌های تولیدی با کمک شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود که سبب افزایش ارزش افزوده و افزایش قیمت محصولات به‌ویژه محصولات صادراتی خواهد شد.

مهدی دوستی افزود: با تشکیل زنجیره نفتی علاوه بر افزایش وزنی، به افزایش قیمت فرآورده نیز می‌رسیم و با افزایش عمق دانش، آینده خوبی را می‌توان برای صنعت نفت استان متصور شد.

وی بیان کرد: در توسعه زنجیره نفت نگاه حجمی نداریم بلکه همین که این پالایشگاه‌ها در زنجیره ارزش حرکت کنند و ارزش افزوده بیشتری خلق کنند، برای‌مان حائز اهمیت است.

شرکت پالایشگاه نفت پایا با تکیه بر توان داخلی در ناحیه صنعتی فرآورده‌های نفتی بندرعباس و با با سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال( ۴۰ میلیون دلار)، با مساحت سه هکتار و ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز افتتاح شد؛ محصولات تولیدی کارخانه پالایش نفت پایا، پارافین، اسلاک واکس و انواع روغن تصفیه آول با ظرفیت ۲۳۷ هزار و ۲۰۰ تن در سال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha