نامه استاندار پیشنهاد تعطیلی شهرستان آمل به ستاد ملی کرونا بود

ساری - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی پیرامون تعطیلی سه روزه شهرستان آمل به خاطر شیوع گسترده کرونا را تکذیب کرد و گفت : نامه استاندار که به آن استناد می‌شود، مصوبه نیست بلکه پیشنهاد تعطیلی سه روزه به ستاد ملی کرونا بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نامه‌ای منصوب به استاندار مازندران مبنی بر تعطیلی سه روزه شهرستان آمل و همچنین اعمال محدودیت‌های جدید مقابله با ویروس کرونا از ظهر امروز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

تصویر این نامه ظاهرا از روی صفحه نمایشگر کامپیوتر یا مانیتور دیگری گرفته شده است.

حسین حسن نژاد در باره این نامه به خبرنگار ایرنا گفت :  نامه ای که تصویر آن در فضای مجازی دست به دست می شود ، دستور استاندار برای تعطیلی نبوده است بلکه درخواست استانداری مازندران از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر اعمال محدودیت های بیشتر برای شهرهای قرمز کرونایی بود. 

وی با توضیح این که صلاحیت اعلام هرگونه تعطیلی عمومی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بر عهده ستاد ملی است ، افزود: این درخواست یک روال اداری برای دریافت مجوز تعطیلی و مربوط به قبل است و عملا این درخواست هم اثرش را با توجه به اعمال محدودیت های لازم از دست داده است.

معاون استاندار مازندران توضیح داد : بازار شهرستان آمل در هفته جاری از سوی اصناف به صورت خودخواسته تعطیل شد و دیگر درخواست مطرح شده از ستاد ملی هم موضوعیت ندارد.

حسن نژاد در باره پیامدهای انتشار اینگونه نامه ها با برداشت نادرست از محتوای آنها به فعالان شبکه های اجتماعی هشدار داد و گفت : نشر کاذب دستور مقام عالی استان تخلف محسوب محسوب می شود و مستوجب پیگرد قانونی است ضمن این که اذهان عمومی را هم مشوش می کند.

وی با تاکید بر این که شهروندان مازندرانی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیازی به ارائه اطلاعات غلط و نادرست ندارد ، افزود : استانداری و مجموعه مسئولان حوزه بهداشت و درمان هرگونه تصمیمات جدید را در قالب مصاحبه یا اطلاعیه و مصوبه از طریق رسانه های رسمی اطلاع رسانی می کنند و لازم است آن دسته از فعالان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی که قصد کمک برای مقابله با کرونا را دارند ، اطلاعاتشان را از رسانه های رسمی بگیرند و پیش از کسب اطمینان نسبت به سایر اطلاعات و مطالب از بازنشر آن خودداری کنند.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد : ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ علاوه بر همه مشکلات و مصایب ، طی بیشتر از پنج ماه گذشته به اندازه کافی برای مردم بار روانی داشته و در این شرایط اصحاب رسانه اعم از این که در چه فضایی فعالیت دارند ، باید با اطلاع رسانی درست به مردم علاوه کمک کردن در محافظت از خویش برابر کرونا ، به آنان آرامش روحی و روانی بدهند.

وی گفت : در حال حاضر علاوه بر ستاد ملی ، در هر استان یک ستاد استانی برای مقابله با کرونا به ریاست استاندار و عضویت تمامی دستگاه های دخیل وجود دارد که هر هفته چندین نشست تشکیل می دهد و ضمن بررسی آخرین وضعیت ، تصمیمات لازم را اتخاذ می کند و اگر در مواردی لازم باشد ، با ستاد کشوری مقابله با کرونا هماهنگی می کند و مجوز می گیرد.

حسن نژاد افزود : در هر شهرستان هم ستاد شهرستانی به ریاست فرمانداران فعال است و آخرین وضعیت منطقه را بررسی می کند و تصمیمات لازم را در حد اختیارات می گیرد و به ستاد استانی گزارش می کند، در نتیجه مجموعه استان و کشور در حال حاضر در ارتباط با ویروس کرونا به صورت دایمی از پایین ترین سطوح مدیریتی یعنی دهیاری ها تا سطح کلان کشوری رصد و پایش می شود و اطلاعات مبادله می گردد و تصمیمات لازم اتخاذ و اعلام می شود.

معاون استاندار مازندران گفت : آنچه برای تمامی شهروندان طی پنج ماه گذشته مشخص شد ، شفافیتی است که در ارتباط با تصمیمات کرونایی در کشور وجود دارد. وزارت بهداشت هر روز آمار بیماران و مرگ و میر و ترخیصی ها را ارائه می کند ، تصمیمات ستاد کشوری کرونا بدون وقفه از طریق رسانه های رسمی در اختیار مردم قرار می گیرد و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم در رساندن این تصمیمات به شهروندان نقش اساسی دارند ولی لازم است از انتشار هرگونه اطلاعات غیرموثق و نگرانی زا برای مردم خودداری کنند.

موج دوم  افزایش شدن آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در مازندران از اواسط تیر ماه شروع شد. در حالی که طی ماه های اردیبهشت و خرداد و نیمه اول تیر ماه امسال آمار بیماران بستری در بیمارستان های مازندران به کمتر از ۳۰۰ نفر کاهش یافته و امید به ریشه کنی ویروس کرونا را افزایش داده بود ، طی سه هفته اخیر آمار بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به حدود ۲ هزار نفر رسید.

همچنین صدها بیمار مشکوک مبتلا به کووید-۱۹ هم در قرنطینه خانگی در استان تحت درمان قرار دارند.

مسئولان استان بر اساس بررسی های صورت گرفته در بیمارستان ها از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ متوجه شده اند که برپایی مراسم عروسی و عزا و دور هم نشینی های بعد از نیمه اول خرداد و اوایل تیر ماه سبب افزایشی شدن شیوع ویروس کرونا در استان شده است و به همین دلیل هم بعضی از محدودیت های سختگیرانه را به استان بازگردانده اند که از جمله آن تعطیلی تالارها ، بازارهای هفتگی و محلی ، اماکن ورزشی و نماز جمعه بوده است.

آمل در میان ۱۳ شهرستان قرمز مازندران بدترین وضعیت را در موج دوم به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که تمامی پنج  بیمارستان این شهرستان در حال حاضر در اشغال بیماران کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha