۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83859742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ اقامتگاه و سفره‌خانه سنتی در استان سمنان مجوز فعالیت گرفت

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مجور فعالیت ۶ اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در این استان صادر شد.

محمد طاهریان روز شنبه به رسانه ها افزود: مجوز فعالیت سه اقامتگاه بوم‌گردی، یک اقامتگاه سنتی  و ۲ سفره‌خانه سنتی از ابتدای سال ۹۹ تا کنون در این استان صادر شده است.

وی با اشاره به صدور مجوز اقامتگاه سنتی سرای بانو در درجزین گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی شامل اقامتگاه خانه شیرین در روستای ابراهیم آباد سفلی میامی، سلطان میدان در روستای میغان شاهرود و عمارت دژگلی در روستای بیابانک سرخه مجوز فعالیت دریافت کردند.

طاهریان افزود: ۲ سفره خانه سنتی نیز شامل سفره خانه سنتی آقاجان بزرگ در روستای قاطول گرمسار و آب انبار پاچنار در سمنان مجوز فعالیت دریافت کردند.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تا کنون مجوز ۱۰ واحد از تاسیسات گردشگری استان نیز تمدید شد.

وی افزود: مجوز فعالیت چهار رستوران بین راهی، سه واحد سفره خانه سنتی و سه واحد بوم گردی تمدید شد.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در این استان ۱۶ هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل، پنج مهمانپذیر، ۸۹ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۳ اقامتگاه سنتی، ۵۷ خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، سه اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری با ظرفیت پذیرش سه هزار و ۴۸۰ نفر شب، پذیرای گردشگران است.

۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین راهی و ۱۹ سفره خانه سنتی در استان سمنان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha