انقلاب در صنعت شیر، مژده استاندار به مردم همدان

همدان- ایرنا- استاندار همدان از سرمایه گذاری‌های جدید در زمینه احداث گاوداری‌های مدرن و صنعتی در این استان خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها انقلابی در صنعت شیر همدان محسوب می‌شود.

سید سعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در جلسه اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: قرارداد ساخت چهار گاوداری چند هزار راسی در شهرهای استان با سرمایه گذاری شرکت شستا و چند شرکت خصوصی دیگر منعقد شده است که تحول بزرگی در صنعت شیر و لبنیات این استان به وجود می آورد. 

وی اضافه کرد: آب و خاک مرغوب همدان موجب تولید علوفه و تغذیه مناسب دام و طیور شده و زمینه برای راه اندازی دامداری های صنعتی فراهم است.

شاهرخی از بهره برداری واحدهای یادشده تا سال آینده خبر داد و گفت: ورود گاوداری های جدید به چرخه تولید علاوه بر تامین مواد اولیه صنایع لبنی در بهبود وضعیت اقتصادی استان در سایر بخش ها نیز اثرگذار است.

استاندار همدان به ساماندهی وضعیت تامین و توزیع نهاده های دامی تاکید کرد و گفت: سامانه بازارگاه برای خرید و فروش خوراک دامداری و مرغداری ها راه اندازی شده است و تولیدکنندگان از این طریق باید اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند تا اسیر دست دلالان و واسطه ها نشوند. 

نظارت بر قیمت مرغ و فرآورده های گوشتی از مواردی بود که شاهرخی آن را ضروری دانست و از نهادهای متولی مانند سازمان جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خواست قیمت گذاری این اقلام طوری باشد که ضرر و زیانی به تولیدکننده نرسد و مصرف کنندگان هم راضی باشند.

استفاده از ظرفیت ریلی دیگر تاکید استاندار همدان به مدیران دستگاه های اجرایی استان بود و از آنان خواست در حمل و نقل محموله های مختلف از خطوط ریلی به دلیل کاهش هزینه و زمان بیشتر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از نهاده های دامی از بنادر کشور با کامیون و تریلی به استان حمل می شود که مستلزم پرداخت کرایه و صرف زمان زیادی است که باید این شیوه به سمت حمل و نقل ریلی هدایت شود.

شاهرخی از فعالان اقتصادی استان به عنوان سربازان قانع و صبور جبهه تحریم و مشکلات اقتصادی یاد کرد و گفت: دولت با همه توان یار و یاور تولیدکنندگان، صنعتگران و صادرکنندگان است و برای برداشتن باری از روی دوش این قشر از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha