۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۳
کد خبر: 83898207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: بازگشت ارز کمک به دولت برای اداره کشور است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با قدردانی از احساس مسوولیت صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: عمل به تعهدات ارزی وظیفه فعالان اقتصادی و کمک به دولت برای اداره کشور است.

سید سعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در جلسه اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: شرایط کشور ویژه است و با اعمال شدیدترین تحریم‌ها تحت فشار قرار داریم و تنها با اتکا به توان داخل و مقاومت در برابر قلدری و زورگویی می‌توانیم مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: امنیت، آرامش و استقلال کنونی متعلق به همه است و نه تنها فعالان اقتصادی بلکه همه مردم موظف به حفظ و استمرار آن هستند. 

استاندار همدان گفت: فعالان اقتصادی استان با اصل بازگشت ارز موافق هستند و آن را وظیفه و رسالت خود می دانند و این احساس مسوولیت ستودنی است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: اداره کشور نیازمند ارز است و عمل به تعهدات ارزی برای روان سازی گردش چرخهای اقتصادی بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: خواسته فعالان اقتصادی در زمینه رفع موانع برگشت ارز به معاون اول رییس جمهوری و رییس بانک مرکزی مکاتبه می شود تا مشکلات برطرف شود.

استاندار همدان یادآوری کرد: اگر چه این تصمیم ملی است اما برای کمک به صادرکنندگان و تسهیل امور مسائل و مشکلات به مسوولان کشوری اعلام می شود تا نارضایتی فعالان اقتصادی حل شود.

شاهرخی از گمرک استان خواست تفاوت بین ارزش گمرکی درج شده در پروانه گمرکی و قیمت واقعی محصولات صادراتی را رسیدگی کند. 

استاندار همدان نظارت بر توزیع نهاده های دامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: نهاده به اندازه کافی تولید و وارد می شود اما راه های انحراف آن نیازمند کنترل بیشتری است تا به دست تولیدکنندگان واقعی برسد.

وی گفت: تولیدکنندگان مرغ انتظار نداشته باشند ضررو زیان وارد آمده در ماه های گذشته بر اثر کرونا را با افزایش نرخ مرغ و کاهش قدرت خرید مردم جبران کنیم.

شاهرخی از تعامل مرغداران با مصرف‌کنندگان قدردانی کرد و افزود: به دنبال راهکارهایی برای جبران خسران وارد آمده به این بخش از تولیدکنندگان و اصلاح قیمت هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha