ویروس کرونا فرصت خوبی برای کسب و کارهای دانش‌بنیان فراهم کرد

زنجان- ایرنا - رییس کمیسیون آی تی و کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده‌ای برای واحدهای تولیدی رقم زد اما این ویروس، فرصت بسیار خوبی برای کسب و کارهای حوزه آی تی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فضای مجازی فراهم کرده و رونق این بخش را افزایش داده است.

محسن حمیدی روز شنبه در جلسه کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی زنجان افزود: در دوران پساکرونا کسب و کارها در بستر آی تی، وب و فضای مجازی رونق بیشتری پیدا خواهد کرد که می‌توان با برنامه‌ریزی مطلوب و استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه این بخش گام نهاد.

وی اظهار داشت: اقتصاد دنیا در بستر آی تی طی سال‌های گذشته جایگاه ویژه و موثری پیدا کرده و طی این مدت در ایران نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و کسب و کارها در بستر وب، آی تی و در بخش دانش‌بنیان، توسعه پیدا کرده است.

حمیدی تصریح کرد: این اقدامات، کافی نبوده و همچنان جا برای کار وجود دارد.

رییس کمیسیون آی تی و کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: اتاق بازرگانی زنجان، صدای بخش خصوصی بوده و به عنوان پارلمان، وظیفه پیگیری مشکلات این بخش را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌های این کمیسیون برای تجاری‌سازی و توسعه کسب و کارها در بستر دانش‌بنیان و آی تی استفاده خواهیم کرد.

داود مرادخانی، رییس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز گفت: با برنامه‌ریزی و مشخص کردن راهبرد می‌توان به نتایج مطلوبی در موثر و مفید بودن اهداف این کمیسیون رسید.

استفاده از همه ظرفیت‌های موجود استان در پیگیری امور مربوط به کمیسیون آی تی و کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی و شناسایی استعدادها، ظرفیت و زیرساخت‌های استان نیز در این جلسه، مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت و بر لزوم همکاری همه بخش‌های استان جهت به سرانجام رسیدن برنامه‌ها تاکید شد.

همچنین به مشکلات واحدهای دانش‌بنیان و آی تی نیز اشاره شد که مهمترین آن سرمایه در گردش و دریافت تسهیلات بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha