۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83792972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هرمزگانی ها به پویش همراهی با فلسطین آزاد فراخوانده شدند

بندرعباس- ایرنا- رییس حوزه هنری هرمزگان از هنرمندان و فعالان فرهنگی هنری دعوت کرد با پیوستن به پویش "فلسطین آزاد" از طریق فضای مجازی، اهمیت روز جهانی قدس را برای جهانیان و افکار عمومی تبیین کنند.

انوشیروان پیش‌دار روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامتی مردم ، هیچ تجمع و راهپیمایی در سطح شهرها در جمعه آخر ماه مبارک رمضان برگزار نخواهد نشد و هماهنگی لازم با هنرمندان استان برای انجام برنامه های فرهنگی هنری در فضای مجازی انجام گرفته است.

وی در ادامه به ضرورت زنده نگه داشتن روز جهانی قدس و مساله فلسطین به عنوان مهمترین اولویت جهان اسلام نیز اشاره کرد و بیان داشت: اجرای برنامه های فرهنگی هنری و همچنین روشنگری در فضای مجازی و گروه‌های اجتماعی از برنامه های ویژه حوزه هنری استان در روز جهانی قدس امسال خواهد بود.

رییس حوزه هنری هرمزگان در تشریح این برنامه به برگزاری شب شعر مجازی " همصدا با قدس "، خوانش و معرفی کتاب " آخرین زمستان " ویژه گروه سنی کودک و نوجوان، برگزاری نمایشگاه مجازی خوشنویسی " مشق وحدت  " و تولید پوستر " گامهای استوار " با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

پیش‌دار اضافه کرد: به همین مناسبت تولید نماهنگ " خاک مقدس "، برگزاری ویژه برنامه "با تو هستیم " با موضوع همدلی رزمندگان استان هرمزگان با مردم مظلوم فلسطین، برگزاری برنامه " سینما فلسطین " با موضوع نقد و بررسی سینمای مقاومت، اجرای سرود با موضوع روز قدس و نمایشنامه خوانی با موضوع مقاومت از برنامه های مهم حوزه هنری استان هرمزگان در روز جهانی قدس است.

وی ادامه داد: تمامی این برنامه ها که از طریق رسانه های جمعی و فضای مجازی حوزه هنری هرمزگان قابل مشاهده و دسترسی است .

رییس حوزه هنری هرمزگان خطاب به مردم به ویژه هنرمندان این استان ابرازداشت: در شرایط فعلی که بیشتر کشورهای جهان با ویروس کرونا دست به گریبان هستند کار فرهنگی و تبلیغی می‌تواند نقش مهمی در بیان حقایق و مظلومیت ملت فلسطین و افشای جنایت‌های رژیم جعلی وکودک‌کش صهیونیستی داشته باشد.

پیش‌دار گرامیداشت روز جهانی قدس را ضامن نابودی اسرائیل دانست و اظهارداشت: دشمنان اسلام از اتحاد مسلمانان به ویژه ایران، عراق، سوریه، لبنان و مردم فلسطین در هراس هستند و هر روز به توطئه جدیدی متوسل می شوند لذاروشنگری و آگاهی از این توطئه ها و جنایت های آمریکا و اسراییل غاصب بسیار ضرروی است.

وی افزود:روز قدس روز دفاع از آزادی، شرف و کرامت انسانی است و در اندیشه امام خمینی (ره)، صهیونیسم حرکتی بر ضد اسلام است لذا حمایت های مردم به ویژه هنرمندان ایرانی در فروپاشی اسراییل غاصب بسیار مهم خواهد بود. 

جمعه آخر ماه رمضان به روز جهانی قدس نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha