۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83786587
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ابهام‌ها و شفاف‌سازی در جامعه وظیفه مهم رسانه‌هاست

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها باید ابهام‌های موجود در جامعه را در خصوص بیماری کرونا شناسایی کرده و اقدامات لازم را در خصوص شفاف‌سازی این موضوع انجام دهند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در ششمین جلسه ستاد تبلیغات و اطلاع‌رسانی کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برخی افراد از ابهام‌های موجود در جامعه سوء استفاده کرده و اقدام به شایعه سازی می کنند که باید با اطلاعات دقیق و روش مناسب، جلو این امر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه هر قدر شفافیت در جامعه بالا برود، به همان میزان ابهام‌ها کاهش می‌یابد، ادامه داد: علت وجود برخی ابهام‌ها در جامعه، فنی و پیچیده بودن مساله است که این امر باید توسط رسانه و با همکاری مسوولان امر در جامعه تفهیم شود.

وی بیان کرد: آمار مربوط به کرونا و میزان مرگ و میر و بهبودیافتگان باید به صورت تفکیکی منتشر شود تا ابهامی در این خصوص به‌وجود نیاید.

وی تاکید کرد: انتشار آمار تفکیکی به جامعه تفهیم می‌کند  که چه تعداد بیمار در حال حاضر وجود دارد و چه تعداد بهبود یافته هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در سطح جامعه، گفت: باید رسانه‌ها به مساله استفاده از اقلام بهداشتی بپردازند و فرهنگ سازی شود که چه کسانی نیاز دارند تا از ماسک و دستکش و اقلام بهداشتی استفاده کند.

حجت‌الاسلام خدایاری افزود: مردم اطمینان داشته باشند که تمام اطلاع رسانی‌های ما با پشتوانه علوم پزشکی و تایید این نهاد است و جای نگرانی در خصوص مسائل وجود ندارد.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: باید به این امر نیز توجه شود که میزان مرگ و میر بر اثر این بیماری در استان ۵.۸ درصد بوده در حالی که این رقم در کشور به ۷.۲ درصد می رسد.

علی‌احمد آقاپور افزود: علت موفقیت آذربایجان‌غربی در کاهش مرگ و میر و افزایش بهبودیافتگان، عمکلرد تیمی پزشکان در رسیدگی به بیماران است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: برخی مردم از خرید ماسک‌های دوخته شده خودداری می‌کنند و نگران کیفیت آنها هستند و باید این اطمینان به مردم داده شود که تمام ماسک‌های تولید شده در استان استرلیزه می‌شوند.

لعیا صدیق راد ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند که هر ماسکی در داروخانه به فروش می‌رود دارای تایید بهداشتی است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظارت و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد تا اطلاعات دقیق بیماران کرنا و بهبودیافتگان این بیماری به صورت آماری و نموداری در کانال شورای اطلاع رسانی منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد و از بروز ابهامات جلوگیری شود.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور شیوع یافته و در حدود ۷۰ روز گذشته افزون بر ۱۱۰ هزار نفر در کشور به آن مبتلا شده‌اند که بیش از ۸۰ درصد آنان بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha