۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83760509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توزیع ۲ هزار بسته آموزشی بین دانش‌آموزان روستایی بوکان

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش‌وپرورش بوکان گفت: ۲ هزار بسته آموزشی با همکاری گروه‌ها و راهبران آموزشی بین دانش‌آموزان مناطق روستایی این شهرستان توزیع شد.

سلیمان مام‌عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع این بسته‌های آموزشی به منظور بهره‌وری دانش‌آموزان مناطق روستایی که از تلویزیون، اینترنت (فضای مجازی)، دستگاه‌های الکترونیکی و پخش صوتی و تصویری بی‌بهره هستند، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بازگشایی همه مدارس سطح شهرستان براساس دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش ممنوع است، اظهار داشت: کارکنان آموزشی با همکاری اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران، تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را به کار گرفته‌اند تا در شرایط کنونی تعطیلی مدارس موجب وقفه تحصیلی دانش‌آموزان نشود. 

وی افزود: تاکنون اقلام آموزشی شامل لوح فشرده و جزوه به همراه جلسات توجیهی در سه مرحله در مناطق روستایی توزیع شده که جلسات توجیهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، گندزدایی و ضدعفونی کردن فضاهای آموزشی انجام گرفته است.

مدیر آموزش‌وپرورش بوکان افزود: در شرایط کنونی همکاری و فعالیت همه ارکان تعلیم و تربیت جهت استمرار آموزش و فراهم کردن دسترسی همه دانش‌آموزان شهر و روستا به آموزش مناسب و موقعیت‌های یادگیری الزامی بوده  و در این راستا آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرده است.

مام‌عزیزی گفت: معاونان و کارشناسان آموزشی بر نحوه اجرای طرح به منظور آموزش و یادگیری تمامی دانش‌آموزان نظارت لازم و مستمر را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به وجود مشکلات عدیده در سیستم آموزشی از طریق فضای مجازی در بوکان اظهار داشت: فقدان امکانات اینترنت در مناطق محروم روستاتی، دسترسی نداشتن دانش‌آموزان این مناطق به گوشی‌های تلفن همراه به‌دلیل پایین بودن درآمد مالی و مخالفت بسیاری از خانواده‌ها با تهیه گوشی تلفن همراه برای فرزندان کم سن و سال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مشکلات قرار گرفته در مسیر اجرای این طرح آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش است.

بوکان با بیش از ۴۳ هزار دانش آموز و ۲۵۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ از مجموع دانش‌آموزان این شهرستان، ۲ هزار دانش‌آموز در مناطق روستایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha