چاه‌های نفت تازه مکزیک تعطیل می‌شود

تهران- ایرنا- شرکت نفت « Pemex» مکزیک اعلام کرد که تولید نفت خام خود را در میادینی که به تازگی حفر کرده است، متوقف می‌کند.

به گزارش سه‌شنبه شب رویترز، هنوز مشخص نیست که تعطیلی این چاه‌ها چه میزان از تولید نفت خام مکزیک را کاهش می‌دهد.
شرکت Pemex سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد حدود ۲۰ میدان نفتی که ظرفیت تولید آنها به حدود ۵۰ هزار بشکه می‌رسد، بازگشایی کرده و توسعه دهد.
این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که اوپک پلاس توافق کرده تا میزان تولید نفت خام خود را به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهد. در عین حال، قیمت هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در ماه می، در جریان معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی، بزرگ‌ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با ۳۱۶ درصد کاهش به منفی ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید.
شیوع کرونا و جنگ قیمتی روسیه و عربستان باعث شده است تا بهای نفت به شدت کاهش پیدا کند.
اخیرا ۲۳ کشور عضو اوپک و غیراوپک که به اوپک پلاس موسوم شده‌اند، توافق کردند تا روزانه ۱۰ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.
اوپک پلاس سهمیه‌ای ۴۰۰ هزار بشکه‌ای برای مکزیک تعیین کرده بود اما مخالفت این کشور باعث شد تا توافق نهایی با تاخیر چند روزه حاصل شود.
در نهایت، قرار شد مکزیک تنها یکصد هزار بشکه از سهم خود را کاهش داده و ۳۰۰ هزار بشکه دیگر را آمریکا از تولید خود و به نام مکزیک کاهش دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha