۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83714427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح نوروزی کنترل و نظارت دامپزشکی در مهاباد آغاز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: طرح نوروزی کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی این شهرستان بر بازار تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی آغاز شد.

عباس آغاز روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از امروز تا ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۹ با مشارکت پنج گروه دامپزشکی در قالب سه اکیپ سیار و ۲ اکیپ ثابت در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ دامپزشک مسوولیت نظارت بر بازار را برعهده دارند، افزود: این طرح با هدف حفظ امنیت غذایی، تامین سلامت مصرف‌کنندگان نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم اجرا می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد اضافه کرد: در این مدت گروه‌های دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها، واحدهای پخش و توزیع فرآورده‌های دامی و مراکز تولید و حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

«آغاز»، از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی شهرستان خواست با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا، ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود، با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین از شهروندان نیز خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و از خرید گوشت دام از قصابان دوره گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

وی به شهروندان مهابادی‌ اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و ممهور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است.

به گزارش ایرنا در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک، ۲۴ هزار راس دام سنگین، ۵۰۰ راس تک سمی و پنج هزار قلاده سگ وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha