۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 83694956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ تیم هلال احمر قزوین در مبادی ورودی استان مستقر شدند

قزوین – ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از استقرار ۲ تیم ۶ نفره امداد و نجات این جمعیت در مبادی ورودی استان با هدف اجرای طرح هشدار و اطلاع رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.

حسن آصفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ تیم از دیروز در عوارضی شماره چهار به سمت رشت و آراسنج بوئین زهرا در جهت پیشگیری، آموزش و پایش افراد مبتلا و همچنین آگاهی بخشی در خصوص این بیماری مستقر شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: این تیم‌ها با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی طرح هشدار و اطلاع رسانی برای مقابله با بیماری کرونا را اجرا کرده و توصیه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری را به مسافران ورودی استان قزوین ارائه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی به سرنشینان خودروهایی که قصد ورود به استان را دارند ضروری است و این اطلاع رسانی درباره خطرات احتمالی که با ورود به استان آنها را تهدید می‌کند، انجام می‌شود.

آصفی در ادامه افزود: این اقدام در جهت پیشگیری، آموزش و پایش افراد مبتلا صورت می‌گیرد و آگاهی‌های لازم در خصوص این بیماری نیز به افراد داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های هلال احمر در مبادی ورودی استان به مسافران اطلاع رسانی‌های لازم را در خصوص بیماری کرونا ارائه می‌دهند، بیان کرد: در این پایگاه‌ها در صورت مشاهده علامت بیماری در افراد، به سرعت فرد مبتلا به یکی از مراکز درمانی انتقال داده خواهد شد تا تشخیص بیماری و اقدامات لازم انجام شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: در درجه نخست از همه هموطنان می‌خواهیم که در شهر و منزل خود که امن‌ترین مکان است بمانند و تا حد ممکن از سفرهای غیرضروری به ویژه به مناطقی که درگیر این ویروس هستند خودداری کنند.

از ظهر دیروز تاکنون ۱۴۳ مورد تشخیص قطعی ویروس کرونا در کشور گزارش شده است.
 استان تهران ۶۴ نفر مورد جدید، استان گیلان ۲۵ مورد، استان قم ۱۶ مورد، استان اصفهان ۱۰ مورد، مازندران ۶ مورد، اردبیل یک مورد، البرز سه مورد، سمنان ۲ مورد، کردستان ۲ مورد، قزوین ۲ مورد، آذربایجان شرقی چهار مورد، خوزستان سه مورد و گلستان ۲ مورد تشخیص داده شده است و از این تعداد هشت نفر فوت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha