۵ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83688022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تدابیر پاکستان برای مبارزه کرونا در مرز مشترک با ایران

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان اعلام کرده است که با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی کرونا تدابیر حفاظتی در مناطق مرزی همجوار با ایران اتخاذ شده و تیم های پزشکی و متخصصان در گذرگاه مرزی «تفتان» در حالت آماده باش قرار دارند.

دولت پاکستان با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا به طور موقت گذرگاه مرزی مشترک با جمهوری اسلامی ایران را بست و مراکز قرنطینه در مرز «تفتان» را جهت معاینه اتباع این کشور فعال کرد.

یک مقام سخنگوی دولت ایالتی در بلوچستان پاکستان نیز گفت: جهت حفظ سلامت شهروندان، تردد کاروان های زیارتی و سایر افراد عادی شامل تجار و مرزنشینان در تفتان ممنوع اعلام شده و گذرگاه مشترک مرزی با ایران نیز به طور موقت بسته شده است.

مسئولان پاکستانی می گویند که هم اکنون نزدیک به هفت هزار زائر این کشور در ایران بسر می برند و قرار است هنگام ورود آنان به پاکستان تحت معائنه قرار گرفته و این فرآیند به طور جدی تا هفته های آٰینده ادامه خواهد داشت.

رسانه های پاکستانی امروز (دوشنبه) اعلام کردند: دولت ایالت بلوچستان از دولت مرکزی (اسلام آباد) درخواست کرده تا با هدف حفظ سلامت شهروندان، قرنطینه ۱۴ روزه برای مسافرانی که از مرز زمینی تفتان وارد پاکستان می شود را به اجرا بگذارد.

تدابیر حفاظتی در تفتان که مشکل ساز شده است

تنها چند روز از انعکاس خبرها مبنی بر شیوع کرونا در همسایگی پاکستان، طرح اجرای تدابیر حفاظتی در مرزهای زمینی این کشور به ویژه «تفتان» برای اتباع پاکستانی به ویژه زائران این کشور مشکل آفریده است.

گزارش شبکه های خبری پاکستان حاکی است که تعداد زیادی از زائران این کشور در منطقه تفتان سرگردان شده و اجازه تردد آزادانه و یا حرکت به سمت شهرهای خود به آنان داده نمی شود.

مقامات ایالتی پاکستان نه تنها تردد کاروان های زیاتی به سمت مرز تفتان را ممنوع اعلام کرد بلکه از روز گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از زائران را نیز از تفتان به شهر «کویته» برگردانده اند.

تماس مقامات ایران و پاکستان

مسئولان پاکستانی برای هماهنگی بهتر جهت جلوگیری از شیوع کرونا با همتایان خود در ایران تماس برقرار کرده و درخواست معاینه اتباع پاکستانی که در حال خروج از گذرگاه مرزی ایران هستند، را مطرح کرده اند.

در همین حال گزارش ها حاکی از تماس وزیر امور مذهبی پاکستان با مقامات ایرانی جهت همکاری نزدیک درخصوص زائران پاکستانی موجود در ایران و نحوه نظارت بر تردد آنان تا بازگشت به کشور، است.

رئیس مجلس سنای پاکستان نیز از وزارت کشور خواسته تا از هیچ اقدامی برای تضمین سلامت شهروندان پاکستانی در برابر ویروس کرونا دریغ نکند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha