۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85477010
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معترضان حامی فلسطین در دانشگاه «کوئین‌ماری» لندن اردوگاه برپا کردند

تهران- ایرنا- دانشجویان دانشگاه «کوئین‌ماری» لندن در همبستگی با فلسطینیان، اردوگاه برپا کردند تا خواستار قطع روابط کامل موسسه آموزشی خود با رژیم صهیونیستی و تحریم شرکت‌های مرتبط با این رژیم شوند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، دانشجویان حامی فلسطین روز دوشنبه اردوگاه اعتراضی خود را با برپایی چادرهای متعدد در خارج از ساختمان مرکزی دانشگاه «کوئین‌ماری» تشکیل دادند.

معترضان از مسئولان دانشگاه خود می‌خواهند که سرمایه‌گذاری‌های این موسسه آموزشی را افشا و هر شرکتی که در «نسل‌کشی» رژیم اسرائیل در نوار غزه دخیل است را تحریم کند.

همچنین شهروندان نگران [لندن] در تظاهراتی که اواخر دیروز با هدف اعتراض به حملات رژیم اسرائیل و اعلام حمایت از مردم غزه برپا شد، به دانشجویان پیوستند.

مردم در این تظاهرات شعارهایی از جمله «بمباران فلسطین را متوقف کنید» و «تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» سر دادند. در تظاهرات یاد شده تابلوها و بنرهای زیادی توسط معترضان حمل می‌شد که بر روی یکی از آنها نوشته شده بود «بمباران را متوقف کنید، دست از رفح بردارید».

مهریر دانشجوی معترض در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که آنها این اردوگاه را برای پیوستن به جنبش جهانی دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین راه اندازی کردند.

وی با اشاره به اینکه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) سال گذشته میلادی بیش از ۳۵ هزار نفر از جمله ۱۴ هزار کودک در منطقه محاصره شده کشته شده‌اند، افزود: «در درجه اول به جای اینکه این موضوع را به موضوعی دانشجویی تبدیل کنیم، فکر می‌کنم آنچه ما واقعا به آن توجه کرده‌ایم، حفظ تمرکز بر غزه است».

مهریر افزود: در حالی که دانشگاهی در غزه [به دلیل حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی] باقی نمانده است، دانشگاه آنها همچنان با دانشگاه‌های اسرائیلی ارتباط دارد.

به گزارش ایرنا، حدود هفت ماه از آغاز درگیری‌ها در نواز غزه و کشتار بی‌سابقه فلسطینیان به دست نیروهای رژیم اشغالگر قدس می‌گذرد. در طول این مدت و در کنار همه ابراز نگرانی‌ها، محکوم کردن‌ها، حمایت از فلسطین و اعتراض‌ها در کشورهای مختلف دنیا به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، این بار دامنه این اعتراض‌ها به دانشگاه‌های دنیا هم کشیده شده است.

دانشگاه‌های برلین، فرانکفورت، لایپزیگ و برمن و برخی دیگر از دانشگاه‌های دیگر آلمان همسو با دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، هلند، سوئیس، فرانسه و انگلیس و سایر کشورها به صحنه تظاهرات ضداسرائیلی تبدیل شده است.

دانشجویان معترض مطالبات گوناگونی از جمله قطع همکاری با شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را خواستار شده‌اند. این تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا در مقیاس گسترده‌تری برگزار می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha