۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83660917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قدردانی جنبش فتح از موضع اتحادیه اروپا در قبال معامله قرن

تهران-ایرنا- سخنگوی جنبش فتح فلسطین در اروپا روز سه شنبه مخالفت اتحادیه اروپا با طرح سازش «معامله قرن» را ستود و از این اتحادیه خواست از اقداماتی که فلسطین برای احقاق حقوق مشروع خود در شورای امنیت برمی دارد، حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نزال امروز ضمن ستودن موضع اتحادیه اروپا درباره فلسطین، گفت: بیانیه اتحادیه اروپا نشان می دهد که موضع آمریکا- اسرائیل و بی توجهی آنها به قوانین بین المللی و اجماع جهانی درخصوص راه حل میان فلسطین و اسرائیل در انزوا قرار دارد.

نزال در ادامه از آمریکا خواست که از مواضع یک جانبه و خطرناک خود در حمایت از اسرائیلی ها از جمله تصمیم الحاق منطقه اغوار و شهرک سازی اسرائیلی به فلسطین اشغالی عقب نشینی کند.

این مقام فلسطینی ضمن تقدیر از اقدامات دوستان اروپایی آمریکا در حمایت از فلسطین، افزود: پایبندی اروپایی ها به مرزهای سال ۱۹۶۷ در چارچوب استقلال کشور فلسطین جای تشکر دارد و ما امیدواریم که اتحادیه اروپا از مواضع ما در شورای امنیت برای مقابله با طرح ترامپ حمایت کند و اقداماتی در این راستا انجام دهد که نخستین آن، به رسمیت شناختن کشور فلسطین در این شرایط زمانی است. مردم فلسطین نیز به حمایت جهانی برای بازپس گیری حقوق خود طبق توافقات بین المللی امیدوارند.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که معامله قرن با معیارها توافق شده بین‌المللی مغایرت دارد. این اتحادیه به راه حل تشکیل دو کشور پایبند است و خواستار تقسیم عادلانه اراضی طبق توافقات صورت گرفته میان دو طرف است.

بورل گفت: اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی شناسد.

سه شنبه هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن به همراه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از طرح معامله قرن رونمایی و اعلام کرد که قدس اشغالی پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می ماند.

اما کشورهای عربی و اسلامی منطقه با معامله قرن مخالفت کردند و آن را نقض آشکار حقوق مشروع مردم فلسطین دانستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha