۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83598335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیماری آنفلوانزا در میاندوآب کنترل شد

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
کد خبر: 83598335
بیماری آنفلوانزا در میاندوآب کنترل شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه مشکل خاصی در زمینه آنفلوانزای فصلی در این شهرستان وجود ندارد، گفت: این بیماری در میاندوآب کنترل و ابتلا به آن روند کاملا نزولی به خود گرفت.

سهراب حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد بیماری آنفولانزای فصلی و شدت آن در میاندوآب، اظهار داشت:  موارد ابتلا به آنفلوانزا طی فصل‌های سرد سال به طور معمول زیاد می‌شود اما امسال برحسب شرایطی بار روانی در جامعه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه امسال در میاندوآب آمار مبتلایان نسبت به سال‌های گذشته با اختلاف افزایش جزئی همراه بود، افزود: هم‌اکنون تعداد مراجعه بیماران با علایم آنفلوانزا نسبت به قبل روبه کاهش و ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز مراجعه مردم با علایم مشابه آنفولانزا به مراکز درمانی وجود داشت، گفت: تعدادی بیمار طی این مدت با مشکلات تنفسی و علایم مشابه آنفلوانزا به مراکز درمانی مراجعه کردند اما برخی از آنان دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

هر ساله با شروع فصل سرما، آنفلوانزا در نقاط مختلف دنیا شیوع پیدا می‌کند؛ آنفلوانزای فصلی با شروع ناگهانی تب، سرفه (معمولاً خشک)، سردرد، درد عضلانی و مفاصل، ضعف شدید (احساس ناخوشایند)، گلو درد و آبریزش بینی مشخص می‌شود.

این بیماری سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد می‌شود و باید آن را به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن ظاهر می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha