۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۴
کد خبر: 81869509
T T
۰ نفر

افراد سرماخوردگي هاي همراه با تب را جدي بگيرند

۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۴
کد خبر: 81869509
افراد سرماخوردگي هاي همراه با تب را جدي بگيرند

ايرنا - ايلام - رئيس مركز بهداشت ايلام گفت: بيماران قلبي و افراد داراي علايم سرماخوردگي براي جلوگيري از ابتلا به بيماري آنفلوانزا كه شايع شده به پزشك مراجعه كنند.

دكتر راضي ناصري فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بيماران داراي نارحتي قلبي، سالمندان، افراد با علايمي چون سرفه، تنگي نفس، خلط گلو براي حفظ سلامت خود از بيماري تنفسي آنفلوآنزا به پزشك مراجعه و دستورات پزشكي را رعايت كنند.
وي ادامه داد: آنفلوآنزا علايمي چون سرماخوردگي همراه با تب، نارحتي هاي گوارشي چون اسهال و استفراغ دارد و بايد افرادي كه اين علايم را در خود احساس مي كنند در سريع ترين زمان به پزشك مراجعه كرده و با تشخيص پزشك واكسن آنفلوآنزا تزريق كنند.
ناصري فر رعايت نكات بهداشت فردي بويژه شست و شوي مرتب دست ها با آب و صابون، استفاده از ماسك، مصرف زياد مايعات را از مهمترين راه هاي پيشگيري از اين بيماري دانست.
وي تاكيد كرد: بايد فاصله افراد از شخص بيمار يا مشكوك به بيماري كمتر از يك متر نباشد و مدت زمان تماس و گفت و گو با بيمار نيز بيشتر از 15 دقيقه نباشد و فرد بيمار بايد ضمن رعايت دستورات پزشكي و استفاده از ماسك، تا زمان بهبودي كامل استراحت كند.
وي به زائراني كه از عراق به كشور بازگشته اند، توصيه كرد: با توجه به حجم انبوه زائران و افراد گوناگوني كه از كشورها و مليت هاي مختلف در آيين اربعين حضور داشتند و تردد زياد افراد در پايانه مرزي مهران، علايم بيماري هاي سرماخوردگي را جدي بگيرند.
آنفلوانزا H1N1 بيماري حاد تنفسي است كه به صورت واگير از فردي به فرد ديگر انتقال مي يابد و شروع آن بطور ناگهاني اتفاق مي افتد و جزو آنفلوانزاهاي فصلي و معمولي در كشور است.
تاكنون 28 نفر در استان كرمان بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده اند.
7172/9002

سرخط اخبار استان‌ها