تمهیدات دریافت زکات غلات کشاورزان در ۴۰ مرکز خرید گندم استان فراهم شده است

ایلام -ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان و دبیر شورای زکات استان گفت: به منظور تسهیل در پرداخت زکات غلات کشاورزان استان هم اکنون در بیش از ۴۰ سیلو و مرکز خرید گندم در استان تمهیدات پرداخت زکات غلات  کشاورزان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، «ناصر مرادی پویانی» روز شنبه در نشست هماهنگی مشارکت اداره کل تعاون روستایی استان با محوریت دریافت زکات غلات کشاورزان، اظهار کرد:این تعداد سیلو و مرکز خرید گندم توسط سازمان های جهاد کشاورزی، تعاون روستایی،اداره کل غله و بخش خصوصی آماده دریافت زکات غلات از کشاورزان هستند.

وی ادامه داد: در این زمینه علاوه بر دریافت غلات و محصولات کشاورزان بعنوان زکات، از طریق سامانه الکترونیکی «سیفا» نیز تمهیدات دریافت زکات بصورت نقدی از کشاورزان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه امسال پیش بینی می شود بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال زکات از مردم نیکوکار استان جمع آوری شود، تصریح کرد: عمده ی زکات پرداختی در استان ایلام مربوط به غلات و محصولات کشاورزی است.

مرادی پویانی افزود: با توجه به اینکه اداره کل تعاون روستایی عضو شورای زکات است و مدیریت بخشی از سیلوهای خرید گندم در اختیار این دستگاه است در این زمینه انتظار میرود همکاری در جمع آوری زکات بیشتر شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام نیز در این نشست گفت: با استفاده از سیلوها و مراکز خرید گندم که این اداره کل در اختیار دارد آماده ی مشارکت جدی در زمینه دریافت زکات محصولات کشاورزی و همکاری با کمیته امداد و شورای زکات استان هستیم.

حمیدرضا شکری افزود: در خصوص جمع آوری زکات محصولات کشاورزی استراتژیک و پر بازده همچون گندم م ، با توجه به اینکه سال گذشته توانستیم مشارکت خوبی در همکاری با شورای زکات داشته باشیم امسال نیز در این زمینه آمادگی همکاری هستیم.

به گزارش ایرنا، تا کنون ۲۹۰ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان ایلام برداشت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha