۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 83581402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۹ داوطلب انتخابات در ایلام ثبت‌نام کردند

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۸
کد خبر: 83581402
۳۹ داوطلب انتخابات در ایلام ثبت‌نام کردند

ایلام - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان ایلام از ثبت نام ۳۹ داوطلب انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان روز چهارم خبر داد و گفت: از این میزان ۲۵ نفر در حوزه شمالی و ۱۴ نفر نیز در حوزه جنوبی استان ثبت نام کردند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری به مدرک تحصیلی این افراد اشاره کرد و افزود: از این تعداد پنج نفر دارای مدرک کارشناسی (معادل کارشناسی ارشد)، ۲۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۶ نفر نیز دارای مدرک دکترا هستند.

وی جنسیت افراد شرکت کننده تا پایان روز چهارم را ۳۷ مرد و ۲ زن اعلام و اظهار داشت: از ۳۹ داوطلب انتخابات ۱۳ نفر ایثارگر هستند.

وی تاکید کرد: داوطلبان انتخابات نباید ثبت نام خود را به روز آخر موکول کنند.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه دارد.

اسامی داوطلبان تعیین صلاحیت شده ۲۲ بهمن اعلام می شود و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از یکشنبه دهم آذرماه آغاز شده است

نوذری به تعامل و همکاری بین هیات اجرایی و نظارت استان اشاره کرد و گفت: رویکرد ستاد انتخابات استان برگزاری انتخابات سالم، امن و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha