ظرفیت های مردمی در تکمیل زیرساخت های اربعین به کار گرفته می شود

ایلام - ایرنا- دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ظرفیت های مردمی در تکمیل زیرساخت های اربعین به کار گرفته می شود، گفت: از این ظرفیت ها در حوزه نظارتی و اجرایی استفاده می شود.

"حجت‌اله غلامعلی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: حوزه زیرساخت یکی از کمتیه های فعال ستاد اربعین در طول سال است و در این راستا در طول 12 ماه سال جلسات مستمری در استان های مختلف مرتبط با حوزه اربعین به منظور نظارت بر پروژه ها و بررسی روند تکمیل و اجرای آنها و همچنین تخصیص اعتبارات برگزار می شود.

وی با اشاره به سفر خود به استان ایلام یادآور شد: در این سفر ضمن بازدید از طرح های اجرایی در حوزه زیرساختی در استان و مرز مرز مهران، ظرفیت دستگاه های اجرایی مرتبط با اربعین در استان بررسی شده و اولویت بندی های لازم در اجرای طرح های زیرساختی در حوزه اربعین حسینی نیز مورد رصد قرار می گیرد.

دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین با اشاره به پیش بینی افزایش میزان تردد زوار در استان و مرز مهران در ایام اربعین حسینی، گفت: بر این اساس لازم است که به منظور ارائه خدمات دهی بهتر و تسهیل در تردد زوار، اقدامات جدی تر با ظرفیت بیشتری انجام شود.

غلامعلی تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و تامین اعتبارات لازم نیز پیگیری های لازم از طریق سردار " میراحمدی" رئیس ستاد مرکزی اربعین و "جمالی نژاد" معاون عمرانی وزارت کشور انجام شده است که از ظرفیت اعتبارات در حوزه اربعین حسینی در استان ها برای تکمیل این زیرساختها استفاده شود.

وی ابراز کرد: همچنین از ظرفیت های استان های معین در حوزه فنی و مهندسی برای تکمیل زیرساختهای مرتبط با اربعین و ارائه خدمات به زوار استفاده می شود.

دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: امسال پیش بنی شده است که با توجه به شعار سال، ظرفیت های مردمی در توسعه زیرساخت های اربعین حسینی به کار گرفته شود و گروه های جهادی در استان های معین در زمینه های فنی، تخصصی و مهندسی در بخش های نظارت و اجرا پای کار بیایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: پروژه های دارای اولویت استان در کمیته زیرساخت اربعین در بخشهای مختلف در بیش از ۲ ماه گذشته احصا و به وزارت کشور ارسال شده که انتظار داریم هر چه زودتر این پروژه‌ها مصوب و تخصیص داده شوند تا ان‌شاءالله قبل از آغاز اربعین مورد بهره برداری قرار بگیرند.

"سعید هژبری" تخصیص دیرهنگام اعتبارات اربعین را یکی از چالش های همیشگی در استان دانست و گفت: اربعین محور وحدت بین مردم و دولت و گروههای جهادی است و انتظار می رود علاوه بر اعتبارات اربعین، وزارتخانه ها نیز اعتبارات خاص اربعین برای استان در نظر بگیرند تا پروژه های اساسی اربعین در استان هر چه زودتر به بهره برداری برسند.

وی ضمن یادآوری موج برگشت میلیونی زائران اربعین حسینی در مرز مهران، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از پیگیری‌های وزیر کشور جهت تامین اتوبوس، لازم است که ۵۰ دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری های مسیرهای پنجگانه اربعین در استان قرار داده شود تا علاوه بر حل مشکلات حمل و نقل استان در سایر ایام سال، مشکل جابجایی زائران در مرز مهران و سایر مسیرها حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از اعطای ۲۶ دستگاه ماشین حمل زباله به شهرداری های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تقاضا داریم سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری‌ها ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی مورد نیاز اربعین را نیز برای استان تأمین کنند که در ایام برگزاری اربعین حسینی که مصادف با ایام احتمالی حریق در مراتع و جنگلهای استان نیز هست، بتوانند خدمات مطلوبی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) ارائه دهند.

به گزرش ایرنا، استان‌های تهران، خراسان شمالی، قم، مازندران، لرستان، مرکزی، البرز و گلستان، استان‌های معین ایلام در کنگره بزرگ اربعین حسینی به شمار می روند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha