۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 83566054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره ۴۰ شهید زن در ملایر برگزار شد

۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲
کد خبر: 83566054
یادواره ۴۰ شهید زن در ملایر برگزار شد

همدان _ ایرنا _ به مناسبت هفته بسیج دومین یادواره ۴۰ شهید زن روز شنبه با حضور بسیجیان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و دانش آموزان بسیجی در ملایر برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر روز شنبه در این آئین در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر افزود: در ایام هفته بسیج ۱۰ یادواره شهدا پیش‌بینی شده که یادواره شهدای زن از جمله این یادواره‌ها است.

سرهنگ سیدجواد حسینی یادواره شهدای روحانی و طلبه، شهدای اصناف، شهدای روستای قلعه باباخان، شهدای اسلامشهر آق گل، یادواره شهدای روستای دهنوعلی آباد و ازناو را از جمله یادواره‌های شهدا در هفته بسیج برشمرد و هدف از برگزاری این یادواره‌ها را تجلیل از مقام شامخ شهدای این شهرستان عنوان کرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر اهداف برشمرد و بیان کرد: در این یادواره از مقام والای شهدای زن تجلیل شد و این شهدا می‌توانند الگوی خوبی برای زنان جامعه ما باشند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: نقش زنان مسلمان ایرانی در معرفی الگوی جدیدی از زن را تاریخ ساز کرد که در صحنه‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ظهور و بروز کردند.

سرهنگ حسینی افزود: شهدای زن در راه دفاع از اسلام و میهن اسلامی در کنار دیگر رزمندگان از جان خود مایه گذاشتند و قدم در میدان عمل گذاشته و تماشاچی نبودند.

وی ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی زنانی ظهور کردند که تاریخ ساز شدند و شهد شیرین شهادت را چشیدند و امروز الگویی نمونه برای دیگر زنان و دختران جامعه هستند.

یادواره شهدای زن در ملایر

مسئول بسیج جامعه زنان ملایر نیز حضور زنان بسیجی را در عرصه‌های مختلف انقلاب بی‌نظیر دانست و گفت: زنان ما الگوی خود را بزرگ بانوی اسلام فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) قرار داده‌اند.

مژگان کمالی با اشاره به برگزاری دومین یادواره شهدای زن در ملایر بیان کرد: مادران و دختران ما با الگوگیری از شهدای زن باید فرزندانی را تربیت کنند که روحیه ایثار و شهادت را در خود پرورش دهند.

وی تاکید کرد: بانوان ایرانی برای تداوم این روحیه ایثار و شهادت و مقاومت تلاش کنند و برای ترویج این روحیه و تفکر بسیجی بکوشند.

کمالی با اشاره به حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدای زن و دانش‌آموزان بسیجی این یادواره اشاره کرد و گفت: دانش آموزان با هنرنمایی خود ۲ نماهنگ زیبا و تاثیرگذار «پلاک» و «ایران» را اجرا کردند و نشان دادند که تا همواره پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

در این یادواره نماد ایثار به همسر شهید «اصغر مَزاگردی» اهدا شد.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha