۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83453277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 موزه حیات وحش در بوستان کوهستان سمنان احداث می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: موزه و باغ حیات وحش در بوستان کوهستان سمنان، در صورت تامین مکان از سوی شهرداری، ایجاد می‌شود.

امیر عبدوس روز  چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مذاکراتی با شهرداری سمنان انجام شده که اگر شهرداری با حصارکشی بخشی از مناطق کوهستانی بوستان کوهستان بستر مناسب را فراهم کند، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تعدادی از گونه‌های جانوری را به این منطقه منتقل کند.
وی ادامه داد: بر اساس مذاکراتی که با شهرداری سمنان صورت گرفته، در صورت تامین مکان مناسب موزه حیات وحش سمنان به بوستان کوهستان منتقل می‌شود.
وی ابراز داشت: اکنون بیش از ۷۰ گونه جانوری در موزه حیات وحش سمنان، معروف به موزه طبیعی در معرض نمایش قرار دارد و علاقه‌مندان در ساعت ادارای می‌توانند برای بازدید از موزه حیات وحش به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مراجعه کنند.
عبدوس تصریح کرد: موزه حیات وحش سمنان در اداره کل محیط زیست استان سمنان واقع شده و بازدید از این موزه برای علاقه مندان به حیات وحش و تماشای تنوع زیستی استان آزاد و رایگان است.
وی با بیان اینکه زیستگاه گونه‌های مختلف شامل علف‌خوران، پرندگان و گوشتخواران در حیات وحش در مناطق چهارگانه تحت مدیریت استان سمنان است، ادامه داد: مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست شامل پارک‌، اثر ملی و طبیعی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: گورخر، قوچ، میش، مرال، آهو، جبیر و شوکا از جمله گونه‌های جانوری شاخص و بارز علف‌خوار  و پلنگ و  یوزپلنگ از جمله گوشتخواران شاخص حیات وحش استان محسوب می‌شوند.
۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه‌های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می‌کنند.
پارک ملی کویر گرمسار و پارک توران یا خارتوران ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا در استان سمنان است و هم چنین سمنان منطقه‌های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.
مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار است و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که نیاز به حفاظت دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

اخبار مرتبط