۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۵۵
کد خبر: 83442302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شوراهای اسلامی شهر و روستا به مسائل زیست‌محیطی بیشتر توجه کنند

اردبیل _ ایرنا _ رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت مسائل زیست‌محیطی بر لزوم توجه هر چه بیشتر شوراها و شهرداران به مسائل زیست محیطی منطقه‌تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، یعقوب هاشمی روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی استان اردبیل در خلخال افزود: در این رابطه شوراها و شهرداران به مسائل زیست‌محیطی منطقه باید توجه داشته و با ادارات حفاظت محیط‌زیست تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت این شورا اظهار داشت: آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان در جهت توانمندسازی آنها به‌ عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان و در جهت ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مردم در دستور کار شورای اسلامی استان است.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت شورای اسلامی دوره پنجم استان اردبیل تاکنون ۲۴ جلسه تشکیل شده که تعدادی از این جلسات با حضور در مراکز شهرستان‌ها بوده است.

او با دعوت از اعضای شورای اسلامی شهرهای مختلف استان اردبیل به همدلی و توافق‌نظر با همدیگر و شهرداران منتخب  اظهار کرد: وحدت و همدلی همواره موجب پیشرفت امور می‌شود.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: در صورت استفاده مناسب از ظرفیت شورا به عنوان بزرگترین نهاد و تشکل مردمی نتایج بسیار مثبتی را برای مردم بدنبال خواهد داشت.

او اظهار کرد: در حالی که فلسفه وجودی تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا سپردن کار مردم به دست خود و حل مشکلات شهرها و روستاها با استفاده از ظرفیت شوراست انتظار کمک‌های دولتی از طرف شورا با این فلسفه منافات دارد.

وی گفت: اعضای شورای اسلامی با توجه به محدودیت منابع اعتباری در دولت باید نسبت به ایجاد منابع درآمد محلی و افزایش توان مالی خود با ارائه راهکارهای مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تلاش کنند.

وی افزود: در حالی که در ابتدای تشکیل شوراهای اسلامی میزان انحراف مصوبات مغایر با قانون شوراها ۹۰ درصد بوده و در کمیته تطبیق شهرستان رد می‌شد امروزه این انحراف به یک درصد در کل مصوبات سالانه شوراهای اسلامی مناطق مختلف این شهرستان کاهش یافته است.

۶۰۱۶/۷۱۱۹

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha