۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
کد خبر: 83427158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناطق محروم یزد در اولویت اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارد

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: مناطق محروم و کمتر برخوردار استان در اولویت اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید قرار دارد.

محمدعلی طالبی روز سه شنبه در هفتمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که با حضور فرمانداران و  برخی صاحبان صنایع استان تشکیل شد، افزود: بررسی دقیق طرح‌ها و اولویت‌بندی‌ها آنها در امر تولید و ایجاد اشتغال باید معیار عمل مسئولان استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید طبق مقررات برای اجرای اقتصاد مقاومتی،  ماموریت‌های خود را دقیق، جدی و طبق برنامه تعریف و انجام دهند از مسئولان ستاد خواست تا در موعد مقرر نسبت به پاسخگویی و پیگیری طرح‌ها، برنامه‌ها و مصوبات اقدام کنند.

استاندار یزد تصریح کرد: پاسخگو نبودن برخی دستگاه‌ها و متولیان امر در قبال طرح‌های اقتصاد مقاومتی پذیرفته نیست و این حق مردم است شفاف و صادقانه در جریان امور که توسط نظام و دولت برای تحقق آنها تلاش می‌شود قرار گیرند.

طالبی به اهمیت به روزرسانی برنامه‌ها، طرح‌ها و ارائه عملکرد ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و ایجاد سامانه مناسب برای در جریان قرار دادن آحاد مردم و جوانان از برنامه‌ها تاکید کرد.

استاندار یزد یکی از برنامه‌ها را، راه اندازی وبگاه  معرفی مشاغل ، ظرفیت‌ها و نیازها برای پیوند صنعت با دانشگاه در استان خبر داد و بیان کرد: پیوند دقیق بین دانشگاه و محیط کار، نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و تولید دارد و نظام و دولت از آن حمایت می‌کند.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد ( صمت ) گفت: افزون  بر یک هزار طرح صنعتی نیمه تمام در استان وجود دارد که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی برای تکمیل و تجهیز این طرح‌ها اقدام کرد.

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی و صنعتی نقش مهمی در رفع معضل بیکاری ، ایجاد اشتغال و رونق تولید دارد، حضور بخش خصوصی در همکاری با دولت در اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی را عامل موثری در خدمت رسانی به مردم دانست .

در حاشیه نشست یادشده از وبگاه (باما) که با هدف  پیوند دانشگاه با محیط کسب و کار و معرفی مشاعل و نیازها طراحی شده است، رونمایی شد.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی و با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد .

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا ، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد ، رتبه دوم تولید محصولات نساجی ، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی ، ترمه و روفرشی ازجمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha