راهبرد توسعه پایدار، متوازن و همه‌جانبه رویکرد اصلی طرح آمایش آذربایجان‌غربی است

ارومیه – ایرنا – رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: راهبرد توسعه پایدار، متوازن و همه‌جانبه در راستای برون رفت استان از مدار توسعه‌نیافتگی رویکرد اصلی طرح آمایش استان است.

ناصر حضرتی روز چهارشنبه در دومین همایش هم اندیشی طرح آمایش آذربایجان غربی افزود: تدوین سند آمایش استان که از ماه ها پیش شروع شده در مراحل نهایی قرار دارد و پس از برگزاری نشستهای تخصصی، جمع بندی و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان طرح می شود.

وی با اشاره به نشست های پیش رو در رابطه با برنامه آمایش استان اضافه کرد: برگزاری همایش با محوریت مباحث اجتماعی، فرهنگی، هنری و رسانه، برگزاری نشست با فعالان اقتصادی، اساتید دانشگاهی و نخبگان ملی منتسب به آذربایجان غربی از برنامه های پیش روی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در جهت تدوین سند آمایش استان است.

وی درخصوص اولویت های مورد توجه در تدوین برنامه آمایش استان بیان کرد: سند توسعه آذربایجان غربی مصوب ۱۳۷۸ که در آن بسیاری از مباحث بنیادین توسعه مربوط به استان ذکر شده، مورد توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تدوین برنامه آمایش است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی در جهت هموارسازی مسیر توسعه استان اظهار کرد: در ارتباط با مطالبه گری برای ارتقای جایگاه استان و سهم بری شایسته از امکانات کشوری به شدت نیازمند وحدت، همدلی و هم صدایی به ویژه در ارکان توسعه استان هستیم.

حضرتی گفت: اختلاف، تشتت آرا و نبود وحدت در مضامین توسعه به شدت خطرناک و سمی مهلک برای توسعه استان بوده که در تدوین سند آمایش از این امر دوری شده و برنامه ریزی های لازم برای استفاده از توان همه نخبگان صورت گرفته است.

وی افزود: امروز دوره ناله و چانه زنی های موردی برای بهره مندی از امکانات کشوری گذشته و آنچه ما را در این مسیر یاری خواهد کرد، تدوین اسناد توسعه مثل برنامه آمایش است که با توجه به این امر، قابلیت ها، موانع، چالش ها و راهبردهای توسعه باید با هوشمندی و اقتدار بیان شود.

وی نقش مدیران را در هموارسازی مسیر توسعه استان بسیار پراهمیت دانست و اضافه کرد: آذربایجان غربی در مسیر توسعه، علاوه بر تکمیل زیرساخت های اساسی، به شدت به وجود مدیران توانمند، قانون گرا، اخلاق گرا، جسور و شجاع نیازمند است که فارغ از گرایش های مختلف، مشفقانه حول محور توسعه متمرکز شده و خالصانه تلاش کنند.

وی بیان کرد: استحقاق مردم آذربایجان غربی در بهره مندی از امکانات کشوری بیش از اینهاست و امید داریم با تدوین سند آمایش و تحقق توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه، گام های اساسی در جهت حل مشکلات مردم برداشته شود.

در این جلسه علاوه بر ارائه بخش هایی از اهداف در نظر گرفته شده برای اجرا در قالب طرح آمایش آذربایجان غربی، از نظرات اندیشمندان، صاحب نظران، مدیران و کارشناسان استفاده شد.

اجرای کارگاه های ۶گانه برای فهرست کردن اهداف با اهمیت در بخش های مختلف از جمله دیگر برنامه های دومین همایش هم اندیشی طرح آمایش آذربایجان غربی بود.

۲۰۹۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha