۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83390054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت ۳۴۰ میلیارد ریال به ساخت موزه دفاع مقدس سمنان کمک کرد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: دولت برای ساخت پارک موزه دفاع مقدس، با احتساب اعتبار سفر رئیس جمهوری، ۳۴۰ میلیارد ریال کمک کرده است.

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل باغ موزه دفاع مقدس با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالن غدیر استانداری، افزود: دولت تاکنون کوتاهی نکرده و حدود ۲۸۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۷ برای موزه دفاع مقدس اختصاص داد و حدود ۱۷۰ میلیارد ریال از سفر مقام معظم رهبری برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در سمنان هزینه شده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل باغ موزه دفاع قدس در سمنان از محل سفر رئیس جمهوری برای سال های ۹۸ و ۹۹ با توجه به ضرورت افتتاح مجموعه، امسال ۱۰۰ درصد می‌یابد و در مجموع کمک دولت به این طرح به ۳۴۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی ابراز داشت: دفاع مقدس دوره طلایی در تاریخ معاصر است که جوانان با رشادت و شجاعت در مقابل کفر ایستادند و هر لحظه دارای خاطرات زیبا و سراسر حماسه و غرور است و انتقال فضا به نسل فعلی و آینده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه جوانان دیروز دلاورانه جنگیدند و برای اولین بار با تمام لشکرکشی های دشمن حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندادند، ادامه داد: سختی ها، دلاوی ها برای دفاع از کیان کشور باید به نسل امروز منتقل شود.

آشناگر خاطرنشان کرد: بازماندگان جنگ نباید دچار غفلت شوند و باید تلاش کنند تا ارزش های دفاع مقدس به نسل امروز و به نسل فردا منتقل شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوب برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بین جوانان ایجاد موزه دفاع مقدس است یکی از کارهای خوب طراحی باغ موزه است.

به گفته وی، طراحی زیبا، مجموعه فاخر و فضاهای ایجاد شده در باغ موزه دفاع مقدس استان سمنان تک بعدی نیست و دستگاه‌های فرهنگی مانند، حوزه علمیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه از این فضا استفاده کنند.

استاندار سمنان با اشاره به موقعیت مناسب او تردد ۲۵ میلیون مسافر در طول سال از سمنان، افزود: ماندگاری و توقف بخشی از ترددها در سمنان موجب رسیدن به هدفگذاری این مجموعه فرهنگی می شود.

آشناگر تصریح کرد: مجموعه بزرگ فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان تعلق به هیچ جریان سیاسی ندارد و مربوط به آحاد مردم است و دستگاه نظارتی برای تکمیل و نگهداری کمک کنند.

وی تاکید کرد: برای حفظ و نگهداری مجموعه باید اعتبار درنظر گرفته شود و نباید از این مهم غافل شد.

استاندار سمنان گفت: اطراف باغ موزه دفاع مقدس در منطقه فرهنگی قرار بگیرد تا اطراف باغ موزه، برای ساختمان‌سازی و تجاری‌سازی استفاده نشود و فقط کاربری فرهنگی داشته باشد و ۲ سازه نامانوس اطراف باغ موزه است و باید برای آن فکری شود.

سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور شرکت در همایش منطقه‌ای مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور مدیران بنیاد در سمنان و خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی و شرکت در نشست بررسی مسائل باغ موزه دفاع مقدس سمنان در سفری ۲ روزه به استان سمنان سفر کرد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط