۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
کد خبر: 83367778
T T
۰ نفر
«گلوبال هاوک» مسیر سفر پمپئو را تغییر داد

تهران - ایرنا - روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت: به دنبال حمله ایران به یک پهپاد آمریکایی و انهدام آن، «مایک پمپئو» که قرار بود این هفته راهی کشورهای آسیایی شود با تغییر برنامه خود به یکباره راهی کشورهای عربستان و امارات شد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، وزیر خارجه آمریکا که قرار بود این هفته با سفر به کشورهای آسیایی روند مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی را پیگیری کند به دنبال سقوط پهپاد نظامی این کشور توسط ایران در روز گذشته یکشنبه راهی عربستان شد.

واشنگتن پست می‌نویسد، طبق برنامه وزارت خارجه آمریکا پمپئو اول قرار بود برای مذاکرات تجاری به هند و از آنجا به تیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کشورهای ژاپن و کره جنوبی ملحق شود، اما به دنبال ترس از افزایش درگیری‌های نظامی میان آمریکا و ایران به یکباره سفر منطقه‌ای خود را تغییر و راهی عربستان شد.

واشنگتن پست همچنین مدعی است به رغم تصمیم ترامپ برای حمله نکردن به ایران، اما همچنان ترس و دلهره درگیری نظامی میان مقامات آمریکا پابرجاست و این نگرانی دلیل اصلی سفر پمپئو به عربستان است.

وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز دوشنبه با حضور در شهرهای جده و ابوظبی با برخی از مقامات ارشد دو کشور عربستان و امارات دیدار و گفتگو کند.

پمپئو همچنین پیش از سفر به خبرنگاران گفت، مذاکرات وی با حکام عربستان و امارات بیشتر بر حمایت این کشورها از آمریکا در برابر بزرگترین حامی تروریسم و برگزاری ائتلاف منطقه‌ای است.

ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته با خروج از توافق هسته‌ای با ایران، تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند که کشورهای مختلف به‌ویژه امضاءکنندگان این توافق با محکوم کردن این اقدام، اعلام کردند که به برجام پایبند بوده و ساز وکارهایی را برای ادامه تجارت با ایران از جمله از طریق اینستکس ایجاد می‌کنند.

https://www.washingtonpost.com/politics/pompeo-confronts-dual-crises-as-he-begins-trip-to-middle-east-asia/۲۰۱۹/۰۶/۲۳/c۷۷۱۸۰d۰-۹۵db-۱۱e۹-۸d۰a-۵edd۷e۲۰۲۵b۱_story.html?noredirect=on&utm_term=.۹۴e۸۵۷۷۳b۲۶۵

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha