۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1029
کد خبر: 83365532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نواقص منظومه آموزش عالی  نیازمند بازنگری است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: منظومه آموزش عالی بدون هرگونه پیمایش علمی آغاز شده و دارای نواقص اساسی است که باید بازنگری آن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز یکشنبه در نشست شورای دانشگاه‌های پیام نور استان مرکزی، افزود: ناکارآمدی در برخی بخش های آموزش عالی برآمده از نگاه غیرعلمی به این حوزه بوده است.

وی اظهار داشت: نگاه کمیت مدار به آموزش عالی کشور اشتباه است و باید کیفیت آموزشی در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد تا خروجی اثربخش برای جامعه داشته باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: تولید علم و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده از کارکردهای اصلی دانشگاه‌ها است و باید سطح تولید علم و آموزش افراد ماهر در مراکز آموزش عالی شناسایی و در جایگاه خود به کار گرفته شود.

اکرمی یادآور شد: ترسیم نقشه هدفمند و منطبق با نیازهای روز در حوزه تولید علم دانشگاهی ضروری است و آموزش ها در مراکز علمی باید متناسب با تقاضای جامعه برنامه ریزی شود.

وی اظهار داشت: کیفیت بخشی به مفاهیم آموزشی دانشگاه‌ها منجر به تولید علم و رفع نیاز جامعه در بخش‌های مختلف خواهد شد در غیر این صورت آموزش مفاهیم بی اثر و هزینه بر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دانشگاه پیام نو در کلان کشور نیازمند بازنگری است و برگزاری برخی از دورس این دانشگاه به شکل نیمه حضوری نمی‌تواند پاسخگوی نیاز تحصیلی دانشجویان باشد.

۱۱۶ هزار دانشجو در ۸۰ موسسه آموزش عالی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

۶۹۹۱/‏۶۰۱۳/‏

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها