۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83363903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵۰۰ متر مربع زمین مزروعی به موقوفات کردستان اضافه شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین مزروعی آبی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مجموع موقوفات استان اضافه شد.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زمین‌ها شامل ۲ قطعه زمین جداگانه به وسعت ۶ هزار و یک هزار و ۵۰۰ متر مربع است که توسط واقفان خیراندیش حاج حسین رحیمی و حاج شریف رحمانی از اهالی روستای سویرو شهرستان بانه وقف شده است.

وی با بیان اینکه این موقوفات با نیت فعالیت‌های قرآنی و امورات مسجد روستای سویرو وقف شده است، افزود: با توجه به نبود موقوفه قرآنی در این روستا ثبت این ۲ وقف تا حد زیادی می‌تواند در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در روستای سویرو تأثیر گذار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ارزش این ۲ وقف را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از اول امسال تاکنون ۱۴ وقف جدید در استان به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد موقوفات استان به ۲ هزار و ۱۹۷ مورد رسیده است، افزود: از این تعداد ۵۶۲ مورد مربوط به شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره، ۴۱۴ مورد مربوط به شهرستان‌های مریوان و سروآباد، ۳۰۷ مورد بانه، ۳۶۲ مورد سقز، ۲۰۶ مورد بیجار و ۳۴۸ مورد نیز مربوط به قروه و دهگلان است.

حجت الاسلام نوروزی از واقفان خواست، نیات خود را به سمت مسائل مورد نیاز جامعه از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضوعات سوق داده و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۱۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

۷۳۴۸ / ‏‬ ۳۰۳۴

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha