۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۰۷
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83362760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پله برقی ایستگاه راه آهن سمنان به زودی بهره برداری می شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه آهن شمال شرق(۱) گفت: پله برقی و زیرگذر ایستگاه راه آهن شهر سمنان با تامین اعتبار به زودی به بهره برداری می رسد.


فرشاد زادخور عصر پنجشنبه به در آئین گرامیداشت هشتادمین سالگرد افتتاح ایستگاه راه آهن سمنان در این ایستگاه، افزود: سال ۹۷ راه آهن جمهوری اسلامی بیش از ۲۸ میلیون مسافر را جا به جا کرد که این رقم سال ۹۸ به دست کم ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.
وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ مسافرت به صورت هوایی و زمینی در کشور کاهش یافت اما در بخش سفرهای ریلی این آمار افزایش یافته است.
زادخور اضافه کرد: در بحث محیط زیست، ایمنی و دیگر رویکردهایی که سفر امن را برای مسافران به ارمغان می‌آورد راه آهن جمهوری اسلامی دارای مزیت هایی نسبت به دیگر شکل‌های سفر است.
مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) تصریح کرد: ایران در گذار از سنت به پیشرفت با ملی شدن صنعت نفت و راه آهن شناخته شده است.
وی تصریح کرد: ایستگاه‌های راه آهن هویت اجتماعی شهرهای ایران است و در زمانی که شهروندان مخابرات و برق نداشتند، ایستگاه راه آهن فناوری‌های گسترده‌ای داشت.
زادخور افزود: راه آهن در توسعه استان سمنان نقش غیرقابل انکاری دارد و ایستگاه‌ها باید هویت شهری نقاط مختلف کشور را نشان دهند.
مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: بعضی از طرح‌های ریلی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی با دغدغه‌هایی مواجه است و پله برقی و زیرگذر راه آهن سمنان با تأمین اعتبار به زودی به بهره برداری می‌رسد.
در این آئین جمعی از اقشار مردم و مسئولان استان سمنان حضور داشتند.
به طور متوسط در هر ۲۰ دقیقه یک رام قطار وارد ایستگاه راه آهن سمنان می‌شود و بیش از ۵۰۰ کیلومتر از خط اصلی مسیر ۹۲۶ کیلومتری تهران- مشهد زیر پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق (۱) قرار دارد.
روزانه ۸۰ رام قطار از ایستگاه‌های راه آهن استان سمنان در حال رفت و آمد است؛ راه آهن سمنان در ۲۵ خرداد ۱۳۱۸ تأسیس شده است.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها