۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83357199
T T
۰ نفر
خطوط ریلی تکمیل کننده مدار توسعه صنعت سمنان است

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: خطوط ریلی، در کنار رفع چالش کم آبی، تکمیل کننده مدار توسعه اقتصادی و رونق بخش صنعت سمنان است.

فرشاد زادخور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتصال خطوط ریلی سمنان به نواحی و شهرک های صنعتی یکی از راهبردهای عملی، اما پر هزینه برای توسعه اقتصادی روزافزون در استان است.

وی خاطر نشان کرد: راه آهن شمال شرق (۱) همواره برای توسعه اقتصادی و رونق تولید در کشور پیشگام بوده و صنعتگران و فعالان اقتصادی باید از ظرفیت خط آهن بهره بیشتری ببرند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) ادامه داد: ظرفیت های قابل توجهی برای توسعه اقتصادی در سمنان وجود دارد که با توسعه این منابع می توان برای تحقق شعار سال اقدام کرد.

زادخور تصریح کرد: هزاران واحد صنعتی و معدنی در استان سمنان وجود دارد که با هم اندیشی و ارسال کالا از سمنان از طریق خطوط ریلی به نقاط مختلف کشور می توان زمینه توسعه اقتصادی در منطقه را فراهم کرد.

وی ادامه داد: خطوط ریلی استان سمنان در خدمت تولید و صنعت است و با هم اندیشی و استفاده بهینه از ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار در استان از این منابع بهره برد.

زادخور ادامه داد: سمنان ظرفیت های قابل توجهی در بخش گردشگری دارد که در این بخش می توان برای توسعه گردشگری ریلی و جا به جایی مسافران از طریق قطار به نقاط مختلف کشور اقدام کرد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: تفاهم نامه هایی در سال گذشته از سوی این اداره کل با تعدادی از صنعتگران استان برای ارسال کالا از خطوط ریلی سمنان به نقاط مختلف امضا شد که این روند برای سال جاری ادامه می یابد.

در دولت تدبیر و امید در مجموع بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه آهن جدید به شبکه حمل و نقل ریلی کشور افزوده شد و یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خطوط راه آهن، ۲خطه شد.
در این دولت ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه آهن نوسازی و بهسازی شد و چهارهزار واگن باری توسط بخش خصوصی، حدود ۳۲۰ لوکوموتیو و ۳۳۰ واگن مسافربری به شبکه حمل و نقل ریلی کشور اضافه شد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها