۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1470
کد خبر: 83341179
T T
۰ نفر
عارف: اهداف متعالی کشور با مسئولیت پذیری نخبگان محقق می شود

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اهداف متعالی در زمینه رشد و توسعه کشور با مسئولیت پذیری نخبگان محقق می شود.

به گزارش روز سه شنبه وزارت آموزش و پرورش، «محمدرضا عارف» در جلسه شورای معاونین، مدیران و رؤسای ادارات سمپاد و کمیته‌های المپیاد علمی و مدال آوران جهانی اظهار داشت: نخبگان و افراد تأثیر گذار در جامعه باید برای ترویج و کشف استعدادها در نقاط مختلف کشور تلاش کنند.


رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مسئولیت نخبگان را در این حوزه بسیار خطیر عنوان کرد و افزود: تلاش نخبگان و مساعدت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اهداف متعالی در زمینه رشد و توسعه کشور را محقق می‌سازد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مسئولیت پذیری نخبگان در آینده کشور تصریح کرد: با توجه به تصویب اساسنامه سازمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی و درواقع ابلاغ و اجرای آن برخی از مسائل و مشکلات موجود کاهش می‌یابد.


یادآور می‌شود؛ در این نشست حجت الاسلام علی عسگری، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش وپرورش خواستار رسیدگی به مشکلات و مطالبات فرهنگیان از جانب دولت و مجلس شورای اسلامی شد.


فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز، بر ضرورت استقلال این مرکز تاکید کرد و خواستار تسریع در ابلاغ مصوبه سازمان از سوی ریاست جمهوری شد.


دانام **۹۴۸۴**۲۰۲۱**

سرخط اخبار جامعه