ضرورت توجه به سلامت بهداشت دهان و دندان در روستاها

تهران - ایرنا- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در شهرها به بحث بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با آن توجه زیادی می‌شود و لازم است در روستاها نیز پایش‌ها بیشتر انجام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، حسینعلی شهریاری روز سه شنبه در شصت و سومین کنگره سالانه دندانپزشکی ایران با تاکید بر توجه ویژه به جایگاه جامعه علمی و پزشکی کشور افزود: جایگاه سلامت و دفاعی ایران در دنیا ممتاز و جزو افتخارات است‌.

وی ادامه داد: توریسم درمانی از کشورهای خلیج فارس از دستاوردهای مهم برای معرفی ایران به سایر کشورها است، سال گذشته بیش از یک میلیون خارجی برای درمان مراجعه کردند و این امر توانمندی و تبحر پزشکان ما و برخورداری از تجهیزات پیشرفته به روز را می رساند.

وی اظهار داشت: در حوزه دندانپزشکی نیز پیشرفت های خوبی در سالهای اخیر داشته ایم و پس از پیروزی انقلاب توجه ویژه ای برای تربیت بهداشت دهان و دندان کشور انجام شد.

شهریاری تصریح کرد: اکنون در شهرها به بحث بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های مرتبط با آن توجه زیادی می شود و لازم است در روستاها نیز پایش ها بیشتر انجام شود.

به گفته وی، به رغم اینکه پزشکان زیادی را برای گذراندن طرح به روستاها می فرستند ولی در حوزه پیشگیری در این مناطق به خصوص از سنین ۱۴ سالگی غفلت شده است.

شهریاری افزود: در مجلس هفتم ۱۰ میلیارد تومان برای بهداشت دهان و دندان اختصاص یافت ولی از آن زمان تاکنون دیگر بودجه ای در مجلس برای این موضوع مهم تخصیص نیافته است و ضرورت دارد وزارت بهداشت پایش بهداشت دهان و دندان را در این مناطق انجام دهد.

شهریاری اضافه کرد: در سال جهش تولید دولت به تنهایی نمی تواند بسیاری از کارها را انجام دهد با توجه به اینکه در تولید تجهیزات دندانپزشکی موفقیت های داشتیم و در حوزه صادرات هم فعال هستیم ولی باید مشارکت بیشتری صورت گیرد .

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: از آنجایی که دولتمردان پرداخت از جیب مردم را در حوزه درمان حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد اعلام می کنند، ولی در واقعیت این رقم حدود ۷۰ درصد است و بنابراین باید پوشش بیمه ای گسترش یابد و توانمند شود به طوری که بیمه ها هم خلق منابع داشته باشند و به مردم کمک کنند.

وی تاکید کرد: نباید دندان مغفول واقع شود ، فقط برای کشیدن و جرم گیری بیمه پوشش می دهد باید کار جدی و پایش بهداشت دهان و دندان در روستاها برای کودکان انجام شود.

کنگره دندانپزشکی ایران با حضور ۷ هزار شرکت کننده 

سعید ساعی رئیس شصت و سومین کنگره جامعه دندانپزشکی نیز در این رویداد گفت: در این کنگره بیش از هفت هزار شرکت کننده داخلی و ۳۰ مهمان خارجی حضور دارند. برگزاری کارگاه های مختلف علمی با بیش از ۵۰۰ سخنرانی از بخش های اصلی این‌کنگره‌است.

وی اظهار داشت: در حاشیه این کنگره مطابق هر سال نمایشگاه توانمندی های حوزه دندانپزشکی کشور نیز برپا شده و  پیش بینی می شود در طول سه روز برگزاری شصت و سومین کنگره سالانه جامعه دندانپزشکی بیش از ۱۵ هزار نفر بازدید کنند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha