صحرایی: معلمان قهرمان معرفی می‌شوند/ ساخت ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: فرمان معرفی معلمان قهرمان را ۲ هفته پیش رهبر معظم انقلاب صادر کردند و بر این اساس معلمان قهرمان در کشور شناسایی و معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی روز سه شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی معلمان جهادی سراسر کشور اظهار کرد: مدرسه اصلی‌ترین مکان آموزشی است که پایه‌های علم در آنجا شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم فقط برای زمان حال کار نمی کند، اظهار داشت: در مدت ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم هفت هزار مدرسه در کشور ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محصول فعالیت امروز آموزش و پرورش برای آینده‌ است، ادامه داد: کودک امروز در کودکستان، به زودی سکان اداره کشور را به دست می گیرد؛ مسئولان آینده کشور هم‌ اکنون در مدارس هستند و بنابراین تقویت نظام آموزشی امر کلیدی و راهبردی است.

وی با یادآوری اینکه کار معلمان حتی مهمتر از مرزداران است، افزود: معلم نگهبان فکر و اندیشه دانش آموزان است.

صحرایی یادآور شد: معلم از میان خصوصیات خود ویژگی‌های مرزبان را به خود جلب کرده است، صفات جهادی در گفتار معلم نیست بلکه در کردار اوست. معلم جهادی همان معلمانی هستند که سند تحول درباره آنها سخن گفته است.

وی افزود: سند تحول عنوان کرده معلم باید دانش آموز تراز را تربیت کند و ویژگی‌های ایثارگری و خودباوری را در فرزندان پرورش دهد؛ نظام تعلیم و تربیت می‌خواهد الگو شدن را به دانش آموزان بیاموزد که وجه متمایز کار آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به دانش آموزان جهادی اشاره کرد و گفت: این قشر از نوجوانان به سطحی از فهم اجتماعی رسیده اند که در زمان تعطیلات مدارس برای کمک به سایر دانش آموزان در مناطق محروم حضور یابند.

صحرایی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه عمومی دولت صرف آموزش و پرورش می شود، افزود: این اتفاق طبیعی است زیرا این وزارتخانه وظیفه تعلیم و تربیت نسل های آینده را به عهده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha