۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 83317368
T T
۰ نفر

مقام پاكستانی از توسعه تجارت تهاتری با ایران خبر داد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 83317368
مقام پاكستانی از توسعه تجارت تهاتری با ایران خبر داد

اسلام آباد - ایرنا - مشاور نخست وزیر پاكستان در امور بازرگانی گفت: این كشور تصمیم دارد تجارت تهاتری با جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد.

رسانه های پاكستانی امروز (جمعه) گزارش دادند: «عبدالرزاق داود» طی نشستی با اعضای كمیسیون امور تجارت مجلس ملی این كشور گفت كه تجارت كالا با كالا میان پاكستان و ایران توسعه خواهد یافت.
وی اظهار داشت: قرار شد پاكستان در قبال دریافت برق و گاز مایع طبیعی از ایران، محصولات كشاورزی به این كشور صادر كند.
عبدالرزاق داود كه اردیبهشت سال جاری به همراه «عمران خان» نخست وزیر پاكستان به ایران سفر كرده بود، گفت: تجارت تهاتری محصولات كشاورزی در طرح بازرگانی اخیر كه از سوی نخست وزیر ابلاغ شده بود، گنجانده شده است.
در جریان سفر رسمی عمران خان به ایران در اول اردیبهشت امسال، قرار شد تا بیست و یكمین اجلاس كمیسیون مشترك اقتصادی در نیمه دوم سال 2019 و نشست آتی كمیته مشترك تجاری در اواسط تیر سال جاری در اسلام آباد برگزار شود.
در نشست های آتی مسئولان ایران و پاكستان افتتاح دو گذرگاه جدید مرزی 'گبد - ریمدان و مند - پیشین و همچنین امضای توافقنامه تاسیس بازارچه جدید مرزی در نشست های آتی دو كشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
به اعتقاد كارشناسان با وجود مناسبات خوب سیاسی و امنیتی ایران و پاكستان و تعلقات فرهنگی و تاریخی بویژه در دو حوزه اسلامی و فرهنگ فارسی به عنوان ریشه اصلی مشتركات دو ملت، فضای حاكم بر تعاملات اقتصادی دو كشور در حد انتظار نیست.
پاكستان به عنوان كشوری با جمعیت بیش از 220 میلیون نفر گر چه صادركننده مواد غذایی از جمله محصولات كشاورزی و دامی است، اما می تواند به عنوان مقصد صادراتی محصولات ایران در زمینه های مختلف بویژه لوازم ساختمانی، كاشی، سرامیك و سیمان مطرح شود.
آساق ** 274 ** 1071

سرخط اخبار جهان