۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
کد خبر: 83252880
T T
۰ نفر
آذربایجان غربی صاحب اورژانس هوایی شد

ارومیه - ایرنا - نخستین بالگرد اورژانس هوایی با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسوولان و مدیران عضو شورای مدیریت بحران استان در فرودگاه ارومیه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی روز یكشنبه در آیین رونمایی از این بالگرد گفت: این استان دارای مناطق صعب العبور زیادی است كه این مناطق نیاز به راه اندازی اورژانس هوایی در استان را ضروری می كرد.
جواد آقازاده افزود: آذربایجان غربی نیاز زیادی به راه اندازی اورژانس هوایی داشت كه با پیگیری های وزارت بهداشت و مسوولان استانی همزمان با ایام نوروز راه اندازی شد.
وی اظهار داشت: نجات جان مصدومان و بیماران در كوتاه‌ترین زمان مهم‌ترین هدف اورژانس امداد هوایی است.
مدیر مركز حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: 36 پایگاه اورژانس 115 شهری و ‌49 پایگاه اورژانس جاده ای در استان فعال بوده و بیش از 500 تكنسین فوریت های پزشكی در این پایگاه ها به مردم خدمات امدادی ارائه می كنند.
باقر بهرامی افزود: 130 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یك فروند بالگرد در ناوگان اورژانس 115 برای انجام ماموریت و اعزام بیماران در این پایگاه ها مستقر هستند كه امیدواریم با راه اندازی اورژانس هوایی رضایت مردم از خدمات دهی اورژانس در نجات جان بیماران افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، پیش از این آذربایجان غربی با وجود 12 هزار كیلومتر جاده و مناطق صعب العبور فاقد اورژانس هوایی بود كه مشكلاتی را برای امدادرسانی به حادثه دیدگان به همراه داشت.
8137/2093

سرخط اخبار استان‌ها