نخستین پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان آذربایجان‌غربی در پیرانشهر افتتاح شد

مهاباد - ایرنا - نخستین پایگاه فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ بانوان آذربایجان‌غربی در شهرستان پیرانشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاح نخستین پایگاه فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ بانوان استان، روز سه‌شنبه در محل پایگاه اورژانس شهری شماره سه پیرانشهر واقع در خیابان ایثارگران این شهر با حضور «نیر الهامی» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، «محمدامین ولی‌زاد» رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، «خضر کاک‌درویشی» فرماندار پیرانشهر و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر در حاشیه افتتاح این پایگاه فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ ویژه بانوان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پایگاه ویژه بانوان به منظور ارتقای سطح سلامت، رفاه و رضایت شهروندان و ارائه خدمات بهتر اورژانس ۱۱۵ به خانم‌ها ایجاد شد.

دکتر ناصر عبداللهی افزود: هم اکنون چهار نیروی پرستار برای این پایگاه جذب شده و در ماموریت‌های خاص درون شهری و مکان خاص مانند استخرهای شنای بانوان، آرایشگاه‌های زنانه و بخش بانوان تالارهای عروسی از همکاران این پایگاه بهره گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های آتی و پس از فارغ‌التحصیلی بانوانی که هم اکنون در دانشگاه‌های استان و خارج استان در رشته فوریت‌های پزشکی تحصیل می‌کنند، کادر متخصص این رشته نیز جذب و بکارگیری خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت: این پایگاه به عنوان نخستین پایگاه فوریت‌های پزشکی بانوان در سطح استان آذربایجان‌غربی به امکانات مورد نیاز و یک دستگاه آمبولانس تجهیز شده است.

وی ادامه داد: این پایگاه با حضور تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت ۷:۳۰ صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان فعال است.

نخستین پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان آذربایجان‌غربی در پیرانشهر افتتاح شد

وی یادآور شد: دایر شدن پایگاه فوریت‌های پزشکی ویژه بانوان یکی از نیازهای این شهرستان بود و با توجه به اینکه پیرانشهر از سال قبل به عنوان یکی از مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی به کربلای معلی هم تعیین شده، بر اهمیت راه‌اندازی این پایگاه افزوده است.

مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ پیرانشهر دارای هشت پایگاه شهری و جاده‌ای که سه پایگاه شهری و پنج پایگاه جاده‌ای است که در مجموع ۷۲ نفر تکنسین و کارشناس فوریت‌های پزشکی در آنها مشغول خدمت هستند.
شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha