۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۰
کد خبر: 83242509
T T
۰ نفر
الازهر تجاوز صهيونيست ها به مسجد الاقصي را محكوم كرد

تهران-ايرنا- دانشگاه الازهر مصر روز چهارشنبه در بيانيه اي ضمن محكوميت تجاوزهاي اخير رژيم صهيونيستي به مسجد الاقصي و نمازگزاران فلسطيني، از جامعه جهاني خواست كه صهيونيست ها را براي پايبندي به قطعنامه هاي سازمان ملل تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاري آناتولي تركيه، الازهر در اين بيانيه يورش روز گذشته (سه شنبه) نظاميان رژيم اشغالگر به محوطه هاي مسجد الاقصي و حمله به نمازگزاران آن را محكوم كرد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: حملات مستمر (به مسجد الاقصي) هتك حرمت آشكار به خانه خدااست. اين حملات در راستاي ادامه اقدامات سركوب گرايانه اسرائيلي ها عليه قدس، مقدسات و مردم آن انجام مي شود كه احساسات و عواطف مسلمان سراسر جهان را به شدت برمي انگيزد.
الازهر با تاكيد بر حق كامل ملت فلسطين در حفظ كرامت، آزادي و حاكميت بر خاك و مقدساتشان، از جامعه جهاني خواست كه رژيم صهيونيستي را براي احترام گذاشتن بر قطعنامه ها و معاهدات بين المللي تحت فشار قرار دهد.
به گفته شاهدان عيني پليس رژيم صهونيسيتي بامداد روز چهارشنبه درهاي مسجد الاقصي را كه روز گذشته (سه شنبه) بسته بود، باز كرد.
پليس رژيم اشغالگر قدس سه شنبه درهاي ورودي مسجد الاقصي و صحن مسجد را بست و نمازگزاران را از اين مكان مقدس بيرون راند.
اداره اوقاف اسلامي در قدس و هلال احمر فلسطين در اين باره اعلام كرد كه 16 فلسطيني در جريان درگيري هاي روز گذشته در مسجد الاقصي و اطراف آن، زخمي شدند.
صهيونيست ها همچنين سه شنبه شب يك جوان بيست و سه ساله فلسطيني در شمال كرانه باختري رود اردن را هدف مستقيم گلوله قرار دارند كه در جريان آن اين جوان شهيد شد.
صدها فلسطيني روز سه شنبه نمازهاي خود را نزديك درهاي خارجي مسجد الاقصي اقامه كردند.
نظاميان صهيونيست روز دوشنبه نيز با حمله به قبه الصخره در مسجد الاقصي، نمازگزاران فلسطيني را مورد ضرب و جرح قرار دارند.
سرزمين هاي اشغالي از هفته گذشته و به دنبال از سرگيري تجاوزهاي رژيم صهيونيستي و بمباران مناطق مختلف غزه توسط جنگنده هاي اين رژيم بحراني است.
بر اساس گزارش سالانه يك مركز پژوهشي فلسطيني، در سال 2018 ميلادي تل آويو 312 فلسطيني را شهيد و حدود 31 هزار و 500 تن ديگر را زخمي كرده است.
خاورم**9329**1586
۰ نفر

سرخط اخبار جهان