۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84331848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفتگوی تلفنی هنیه با شیخ الازهر

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۲۰
کد خبر: 84331848
گفتگوی تلفنی هنیه با شیخ الازهر

تهران-ایرنا- رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگوی تلفنی با دکتر "احمد الطیب" شیخ الازهر مصر او را در جریان آخرین تحولات اوضاع در فلسطین و حملات رژیم صهیونیستی به غزه قرار داد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد که ملت فلسطین به مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی و دیگر مقدسات فلسطین ادامه خواهد داد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی با تجاوزاتی که علیه قدس مرتکب می شود، دست به اشتباه بزرگی زد، زیرا هشدارهای ما که همیشه می‌گفتیم ملت فلسطین با تمام توان از مسجد الاقصی دفاع خواهد کرد، را به خوبی درک نکرده بود.

هنیه موضع الازهر در حمایت از ملت فلسطین و مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی را ستود.

"احمد الطیب" شیخ الازهر پیشتر با انتشار توئیتی که به ۱۵ زبان زنده دنیا و از جمله فارسی منتشر کرد، خواستار حمایت جامعه جهانی از مردم مظلوم فلسطین و پایان یافتن سیاست استاندارد دوگانه درباره این کشور شد.

الطیب نوشته بود، از همه ملت‌ها و رهبران جهان می‌خواهیم تا در قضیه شرعی و عادلانه ملت صلح‌جو و ستم‌دیده فلسطین بخاطر دوباره به دست آوردن حق و سرزمین و مقدسات‌شان در کنار آن‌ها بایستند و از آن‌ها پشتیبانی نمایند و کشتار آن‌ها را متوقف و صاحب حق را یاری بخشند.

شیخ الازهر تصریح کرده بود، اگر ما واقعاً می‌خواهیم برای صلح و آرامش جهانی کار و تلاش نماییم پس خاموشی و سیاست یک‌بام و دو هوا و استاندارد دوگانه بس است. از خداوند متعال می‌خواهیم تا شهدای ملت فلسطین را غریق رحمت خویش نموده مهربانی و مغفرت واسعه خود را شامل حال‌شان نماید.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه گذشته حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کرده اند که تاکنون در اثر این حملات ۱۹۷ فلسطینی شهید شده اند که در میان آنها ۵۸ کودک و ۳۴ زن به چشم می‌خورد و همچنین یک هزار و ۲۳۵ فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha