۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85485935
T T
۲۹۳ نفر

برچسب‌ها

حضور چهره‌های افغانستانی در سفارت ایران برای ابراز همدردی/انتشار شعری از نجیب بارور

تهران- ایرنا- سفارت ایران در کابل از حضور مقام‌ها و شخصیت‌های افغانستانی در این دفتر دیپلماتیک برای ابراز همدردی به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهانش در سانحه بالگرد، خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سفارت ایران در کابل در حساب ایکس خود با اعلام این موضوع، تصاویری را از مقام‌ها و چهره‌های برجسته افغانستان و دیپلمات‌های مقیم کابل منتشر کرد که در حال امضای دفتر یادبود شهدای سانحه بالگرد در تبریز هستند.

دفتر دیپلماتیک جمهوری اسلامی اعلام کرد که برخی از مقامات و شخصیت‌های افغانستان و همچنین دیپلمات‌های مقیم کابل برای اعلام مراتب تسلیت و همدردی برای شهادت سید ابرهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهانش در سفارت حضور یافتند.

سفارت روز سه‌شنبه همچنین نوشت که آنها دفتر یادبود رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و دیگر شهدای همراه را امضا کردند.

همچنین سروده نجیب بارور، شاعر افغانستانی در مدح آیت الله رئیسی و شهدای خدمت نیز از سوی سفارت ایران در کابل باز نشر شد:

بمان برادر من، وقت، وقت رفتن نیست

بمان، شتاب مکن، وقت، وقت مردن نیست

هنوز جنگ من و جنگ ما تمام نشد

هنوز فرصتِ این‌گونه رخت‌بستن نیست.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین افغانستان اعلام کرد که در سفارت جمهوری اسلامی ایران مراتب تسلیت خود را به مناسبت جان باختن رئیس جمهور و همراهانش ابراز داشته و دفتر یادبود را امضا کرده است.

طی دو روز گذشته مردم افغانستان با ابراز تاسف از شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خود را درغم و اندوه ملت و دولت ایران شریک دانستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha