۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83216287
T T
۰ نفر
اتحاديه اروپا از اقدام مالي اسراييل عليه فلسطين انتقاد كرد

تهران – ايرنا – اتحاديه اروپا تصميم روز دوشنبه كابينه رژيم صهيونيستي در كسر مبلغ هنگفتي از درآمدهاي مالياتي تشكيلات خودگردان فلسطين را مورد انتقاد شديد قرار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، خبرگزاري فلسطيني 'معان' با درج اين خبر افزود : 'شادي عثمان' مسئول دفتر مطبوعاتي در اتحاديه اروپا تصميم كابينه اسرائيل براي كاهش 138 ميليون دلار از درآمدهاي مالياتي تشكيلات خودگردان فلسطين را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
تشكيلات خودگردان معادل اين مبلغ را به حقوق اسرا و خانواده شهداي فلسطيني اختصاص مي داد و كابينه رژيم صهيونيستي اين هفته پيش نويسي را كه در ماه ژوئن 2018 براي كسر اين درآمدها ارائه شده بود، مصوب كرد.
بر اساس توافق هاي صورت گرفته ميان رژيم صهيونيستي و فلسطيني ها، اين رژيم درآمدهاي وارداتي به كرانه باختري و غزه را علاوه بر ديگر ماليات ها دريافت كرده و پس از كسر وجوهي از اين درآمدها، آن را به تشكيلات خودگردان مي دهد.
محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در واكنش به اين تصميم رژيم صهيونيستي، اعلام كرد كه فلسطيني ها به اين پول نيازي ندارند و خود حقوق اسرا و شهدا را به صورت تمام و كمال پرداخت مي كنند.
عثمان عضو اتحاديه اروپا در مصاحبه با راديو 'صداي فلسطين' گفت كه اتحاديه اروپا بر لزوم پايبندي اسرائيل به توافقنامه هاي امضا شده با طرف فلسطيني و خودداري از هر گونه اقدام يك جانبه در مورد درآمدهاي مالياتي فلسطين تاكيد دارد، درآمدهايي كه بطور كامل بايد به تشكيلات خودگردان فلسطين منتقل شود.
وي با اشاره به پيگيري اين اقدام رژيم صهيونيستي از سوي اتحاديه اروپا، بيان كرد كه اتحاديه اروپا ارتباط با كشورهاي عضو خود را حفظ كرده و از آنها مي خواهد با هدف اجرايي نشدن اين تصميم به اسرائيل فشار آورند.
عثمان بر حمايت پايدار اتحاديه اروپا از بودجه تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرد. او همچنين به تصميم اخير اتحاديه اروپا براي افزايش كمك ها به آنروا (آژانس امدادرساني و كاريابي براي آوارگان فلسطيني) تا بيش از 70 درصد اشاره كرد، درحاليكه از سوي ديگر دولت دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا كمك هاي مالي به اين آژانس را قطع كرده است.
خاورم**3234**1508

سرخط اخبار جهان