۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85489289
T T
۴۳ نفر

برچسب‌ها

همگرایی بن سلمان با ایران از نگاه روزنامه رای الیوم

تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم امروز یکشنبه به تماس تلفنی اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران و واکاوی آن پرداخت.

به گزارش ایرنا، روزنامه رای الیوم در مطلب خود با اشاره به سفر احتمالی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به ایران آورده است: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از سفر احتمالی شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به ایران پس از قبول دعوت و دعوت متقابل وی از «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری ایران برای سفر به ریاض خبر داد.

این روزنامه افزود: اعلام این سفر احتمالی همزمان با آن مطرح شد که تل آویو با عادی سازی روابط با عربستان در چارچوب شروط اخیر ریاض مخالفت کرد. در این شرایط سئوالاتی مطرح شده است مبنی بر اینکه آیا ریاض تصمیم به روی آوردن بیشتر به تهران و متحدانش در محور مقاومت - به ویژه در سایه تداوم پایداری مقاومت فلسطین در غزه و احساس جهان اسلام از افول رژیم صهیونیستی و طرد آن از سوی غرب و پیگرد سران این رژیم به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی- گرفته است.

سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، از دستور بسیار خوب ولیعهد عربستان برای استقبال از زوار ایرانی تشکر و بر دعوت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری شهید از وی برای سفر به تهران تأکید کرد.

مخبر گفت: همانگونه که رئیس‌جمهور فقید ما پیش از این از جنابعالی برای سفر به ایران دعوت کرده بود، مجدداً از جنابعالی دعوت می‌کنم به کشور دوست و برادر خود سفر کنید.

ولیعهد عربستان نیز ضمن پذیرش این دعوت، متقابلاً از سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران برای سفر به عربستان دعوت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha