۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۶
کد خبر: 83166073
T T
۰ نفر
تسلط به علوم روز باليني نياز اساسي پرستاري است

اروميه - ايرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني آذربايجان غربي با اشاره به پيشرفت و توسعه علوم و آموزش هاي پزشكي و پرستاري گفت: پرستاران بايد به علوم روز باليني مسلط باشند.

ابراهيم حسني روز پنجشنبه در آيين گراميداشت روز پرستار در اروميه افزود: پرستاران و پزشكان بايد مطابق با علوم روز دنيا حركت كنند تا با پيشرفت علوم پزشكي و پرستاري در دنيا از قافله عقب نمانند.
وي اضافه كرد: اگر ادعا كنيم در بخش پرستاري هيچ مشكل و ايرادي نداريم به خودمان دروغ گفته ايم و بايد اين مشكلات حل شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني آذربايجان غربي ادامه داد: با وجود كاستي هاي موجود، اين قشر زحمتكش با تمامي توان در نگهداري از بيماران تلاش مي كند.
وي با اشاره به شعار امسال روز پرستار گفت: پژوهش، ارتقاي شاخص هاي ملي پرستاري و انسجام و همدلي شعار روز پرستار سال جاري است كه انسجام و همدلي اين شعار بايد در تمام جامعه مانند اوايل انقلاب اسلامي وجود داشته باشد.
حسني افزود: حرفه هايي كه با سلامت مردم سر و كار دارند نتوانسته اند خودشان را به مردم به نحو مطلوب معرفي كنند و به همين دليل در سيستم سلامت، بيماري كه وارد بيمارستان مي شود از بدو ورود به بيمارستان از همكاران نگهباني گرفته تا ترياژ و اورژانس و ساير بخش ها، همه به نوعي دستگير هم هستند ولي اگر در يك مرحله كم كاري صورت گيرد تمام تلاش اين زنجيره زير سوال مي رود و اين نشان دهنده حساسيت كار در سيستم سلامت است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني آذربايجان غربي گفت: سختي هاي موجود در شغل پرستاري قابل قياس با سختي شغل هاي ديگر نيست ولي كمك به انسانها يكي از بهترين لذت هاي دنياست.
حجت الاسلام غلامرضا اسم حسيني رييس دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي نيز در اين آيين با بيان اينكه پرستاران بايد خود را به صفات ارزنده حضرت زينب كبري (س) بيارايند، افزود: فضايل اخلاقي حضرت زينب مانند صداقت، سخاوت، حيا و ولايتمداري كه جزو بنيان هاي اصلي اسلام است بايد مورد توجه پرستاران باشد.
به گزارش ايرنا، پنج جمادي الاول سالروز ميلاد حضرت زينب كبري (س) است كه به نام روز پرستار در كشور نامگذاري شده و همه ساله در اين روز با برگزاري برنامه هاي مختلف از پرستاران تجليل مي شود.
بيش از 100 سال پيش مطابق با سال 1294 هجري شمسي ، نخستين آموزشگاه پرستاري در اروميه گشايش يافت كه متقاضيان زير ديپلم را مي پذيرفت و دوره آموزشي آن سه سال بود.
هم اكنون افزون بر 120 هزار نفر پرستار در بيمارستان هاي كشور فعاليت مي كنند.
8137/2093

سرخط اخبار استان‌ها