مسوولان بخش بهداشت و درمان به وضع معیشتی پرستاران رسیدگی کنند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رسیدگی به وضع معیشتی پرستاران، وظیفه مسوولان بخش بهداشت و درمان است و باید قوانین لازم در این خصوص نیز از سوی مجلس تدوین و تصویب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی سه‌شنبه شب در جمع پرستاران ارومیه‌ای افزود: تاکنون توجه ویژه‌ای به حقوق پرستاران در کشور نشده‌است و امیدواریم با همت مسوولان به این امر توجه خاص و اساسی معطوف شود.

وی با اشاره به تدوین سیاست‌های کلی نظام در عرصه سلامت توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: مجلس موظف به قانون‌گذاری در این حوزه و دولت نیز مکلف به اجرای قوانین تصویب شده این حوزه در کشور است و هر دو قوه باید نسبت به انجام وظایف خود در حوزه سلامت کوشا باشند.

وی پرستار را مکمل روند درمانی بیماران دانست و اضافه کرد: در صورت نبود پرستاران و بی‌توجهی به آنان، چرخه درمانی که توسط پزشک آغاز می‌شود، بدون فایده و ناقص خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به جایگاه پرستار در آموزه‌های دینی ادامه داد: در روایت‌های مختلف تاکیدشده است که «هرکسی یک شبانه‌روز در کنار بستر بیماری پرستاری دهد، با حضرت ابراهیم (ع) محشور شده و مغفرت الهی شامل حال او می‌شود».

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: مراقبت از بیماران کار بسیار سختی است که به همین خاطر در آموزه‌های دینی بر قداست این حرفه تاکید شده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین با اشاره به اینکه این استان در حوزه پرستاری پیشرو کشور است، گفت: 100 سال پیش دانشکده پرستاری در ارومیه راه‌اندازی شد و این قدمت قابل توجه افتخارآمیز است.

دکتر جواد آقازاده افزود: در راستای عمل به وظیفه خود برای کمک به معیشت پرستاران، اقدامات بسیار خوبی در آذربایجان‌غربی انجام شده و طبق اطلاعاتی که در دست داریم، پرداختی به کارکنان نظام سلامت در استان از جمله پرستاران بالاتر از متوسط کشوری است.

وی از پرداخت سه کارانه طی هفته جاری طبق قول معاون وزیر بهداشت خبر داد و اضافه کرد: بیمه‌ها حدود سه‌هزار و 500 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی استان بدهکار هستند که با پرداخت آن، این دانشگاه هیچ‌گونه مشکلی بابت پرداخت معوقات کارکنان نخواهد داشت.

وی بیان کرد: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی و نظام پرستاری وجود دارد و هر دو آنها مطالبه پرستاران را پیگیر هستند که امیدواریم در این مسیر با همراهی وزارت بهداشت موفق باشیم.

به گزارش ایرنا در این آیین از پرستاران موفق در آذربایجان‌غربی قدردانی شد؛ همه ساله روز پنجم جمادی‌الاول مصادف با سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) به عنوان روز پرستار در کشور گرامی داشته می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha