۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82819853
T T
۰ نفر
30 طرح عمراني، آموزشي و خدماتي در مياندوآب به بهره برداري رسيد

مهاباد- ايرنا- در چهارمين روز از دهه فجر 30 طرح آموزشي عمراني و خدماتي با هزينه 148 ميليارد و 940 ميليون ريال روز يكشنبه در مياندوآب به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، طرح آموزشي شامل مدرسه 6 كلاسه در زميني به مساحت 530 مترمربع با صرف 12 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
همچنين 16 واحد بهسازي مسكن روستايي طرح ديگري بود كه به صورت نمادين در روستاي نوروزلو در بخش باروق به بهره برداري رسيد.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان مياندوآب در حاشيه بهره برداري از اين طرح به ايرنا گفت: اين واحدها با اعطاي تسهيلات قرض الحسنه در مجموع به مبلغ 2 ميليارد و 580 ميليون ريال بهسازي شده اند.
'حقوردي هادي' افزود: براي ساخت هر مترمربع از اين واحد ها پنج ميليون ريال هزينه شده است كه مبلغ تسهيلات اعطايي براي هر واحد 125 ميليون ريال بوده و بقيه آورده متقاضيان است.
هادي اظهار كرد: هر كدام از اين واحدها به طور متوسط 130 مترمربع زيربنا دارند.
وي بيان كرد: در مياندوآب 40 درصد واحد هاي روستايي مقاوم سازي شده اند و اين شهرستان رتبه نخست كشوري را در مقاوم سازي مساكن روستايي به خود اختصاص داده است.
طرح هاي عمراني، خدماتي و فرهنگي در بخش باروق مياندوآب از جمله ديگر طرح هاي افتتاح شده در اين شهرستان است.
اين طرح شامل زيرسازي، آسفالت و جدول گذاري معابر شهري، اجراي كانال سنگي، اجراي بلوار و روشنايي بلوار ورودي شهر باروق است كه در مجموع با هزينه 10 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
گازرساني به 2 روستاي بخش باروق از جمله روستاهاي علياركندي و نوروزلو از ديگر طرح ها بود كه به بهره برداي رسيد.
براي اجراي اين 2 طرح 120 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است و 210 خانوار روستايي از نعمت گاز بهره مند شدند.
همچنين اداره ثبت احوال باروق نيز امروز به مناسبت دهه مبارك فجر افتتاح شد.
اين اداره كه به صورت نمايندگي در شهر باروق فعاليت مي كرد، با افتتاح رسمي، در تمام روزهاي هفته به مردم بخش باروق خدمات ارائه مي دهد.
بهره برداري از 6 واحد مسكن مددجويي از ديگر طرح هاي مورد افتتاح در بخش باروق است كه پنج واحد آن متعلق به بهزيستي و يك واحد نيز متلعق به كميته امداد است كه به صورت نمادين در روستاي آيديشه به بهره‌برداري رسيد.
علي كريمي رئيس اداره بهزيستي مياندوآب در حاشيه افتتاح اين طرح ها به ايرنا گفت: براي ساخت پنج باب مسكن براي مددجويان اين نهاد در مجموع يك ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار هزينه شده كه 560 ميليون ريال آن به صورت بلاعوض و بقيه نيز تسهيلات بانكي است.
وي با بيان اينكه هر كدام از اين واحد ها به طور متوسط 70 متر مربع مساحت دارد، افزود: 2 خانوار كه مسكن به آنان تحويل مي شود هر كدام داراي 2 معلول و سه خانوار ديگر تك معلول و زنان سرپرست خانواده هستند.
كريمي بيان كرد: اكنون 16 واحد مسكن مددجويي براي خانوار هاي زير پوشش اين نهاد در حال ساخت است كه در صورت تخصيص به موقع اعتبارات تكميل و به بهره برداري‌مي رسند و همچنين 150 نفر مددجو در نوبت ساخت مسكن هستند.
رسول بخشي مدير كميته امداد امام خميني (ره) در اين زمينه به ايرنا گفت: امسال 27 واحد مسكن مددجويي در بخش باروق ساخته شده است كه براي اين واحدها يك ميليارد و 250 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
وي افزود: 30 درصد اين هزينه ها توسط خيران منطقه تامين شده است.
بخشي بيان كرد: براي سال آينده، 2 روستا در بخش باروق را آزمايشي انتخاب كرده ايم كه مسكن مددجويي را در اين روستاها احداث كنيم به طوري كه قبل از اتمام مسكن در يك روستا، در روستاي ديگري طرحي اجرا نشود.
به گزارش ايرنا، همزمان با دهه مبارك فجر امسال 68 طرح عمراني در شهرستان مياندوآب به بهره برداري مي رسد كه در مجموع براي اجراي آنها 288 ميليارد ريال هزينه شده است و پنج طرح سرمايه گذاري با سرمايه 61 ميليارد ريال هزينه نيز در اين ايام به بهره برداري مي رسد و براي 69 نفر زمينه اشتغال فراهم مي شود و همچنين پنج طرح با اعتباري بالغ بر 204 ميليارد ريال كلنگ زني مي شود.
شهرستان مياندوآب در جنوب آذربايجان غربي واقع است و بيش از 277 هزار نفر جمعيت دارد.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirnamahabad@ دريافت كنيد.
9871/3093/3072
**خبرنگار: زين العابدين شيخي ** تنظيم: پيمان پاكزاد**انتشار: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها